3 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه همدان ۴۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دارد، بیان کرد: سه مجتمع تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ۱۷ مجتمع نیز در استان در دست احداث است.

به گزارش فردای همدان، صفر صادقی راد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته اعتبارات ملی داهداری رشد خوبی داشته است که با توجه به این اعتبارات پیشرفت خوبی نیز داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: با وجود رشد کم اعتبارات استانی پیگیری‌های خوبی انجام شده و مقرر شد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به همدان، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به راهداری، نقاط حادثه‌خیز با شناسنامه و بدون شناسنامه در استان را طی دو تا سه سال رفع کنیم.

وی در ادامه گفت: با ابلاغ اعتبارات علاوه بر نگهداری راه های اصلی و فرعی می توان اقداماتی برای راه های روستایی نیز انجام داد.

صادقی راد با اشاره به اینکه همدان ۴۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دارد، بیان کرد: سه مجتمع تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ۱۷ مجتمع نیز در استان در دست احداث است.

مدیرکل راه در مورد “طرح ابرار”، با بیان اینکه در چندین سال گذشته این طرح به صورت ملی بود، عنوان کرد: مقرر شد که از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی در خصوص راهسازی روستایی و آب روستا استفاده شود، اما نه در همدان بلکه در هیچ استانی هنوز این قرارگاه تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان وجود دارد که ۳۳ سامانه نیز اضافه خواهد شد.صادقی راد با اشاره به فعالیت ۷۶ دستگاه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای در استان، افزود: چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان فعال است.

صادقی با تاکید بر اینکه بر اساس ارزیابی سه تا شش ماهه از تمامی راه های کشور، همدان جزو سه استان برتر در نگهداری سامانه هوشمند است، ادامه داد: ۶۷ سامانه هوشمند کنترل سرعت داریم و امسال مجوز ۳۱ سامانه را گرفتیم تا با اضافه شدن آن میانگین همدان سه برابر سامانه کشوری باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان درباره وضعیت ماشین آلات استان گفت: در حال حاضر ۳۷۲ دستگاه ماشین آلات سبک -سنگین موجود است که ۱۹ دستگاه نیز از صفر تا صد بازسازی شده و 17 دستگاه نیز از مدار کار خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه راهداری آمادگی کامل برای راهداری زمستانی را دارد، گفت: تعمیر راهدارخانه ها، پاسگاه، نمازخانه های بین راه و تهیه دیزل ژنراتور در چند گذرگاه برای راهداری زمستانی و سوله های نمک در گردنه اسدآباد، شانه سازی ها، افزایش ایمنی، حفاظ های میانی به خصوص در گردنه اسدآباد از جمله اقدامات است.

صفری در پایان با اشاره به اینکه در بحث زیرگذر های استان که از چند سال پیش بدون اعتبار مسکوت مانده بود خاطرنشان کرد: ۱۳ زیرگذر که از مهمترین آن زیرگذر حیاتی همدان-کرمانشاه است هفته آینده به بهره برداری می رسد.