برگزاری رویداد فرهنگی و تربیتی طرح یاس در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: رویداد فرهنگی تربیتی دختران طرح یاس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، با محتوای آموزش های امدادی و فرهنگی در اردوگاه فجر با حضور ۲۵۰ نفر از بانوان سراسر استان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، علی سنجربگی ضمن حضور و بازدید از اجرای طرح یاس، اظهار داشت: استان همدان جز استان‌های حادثه خیز کشور است بطوریکه از ۴۴ بلا و حادثه شناخته شده و به وقوع پیوسته در کشور تعداد ۲۲ حادثه طبیعی در استان همدان رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان افزود: حوادث و بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی نیستند اما می توان اثرات این حوادث طبیعی و بلایای طبیعی را با آموزش لازم کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد آموزشی هلال‌احمر از دگر امدادی به خود امدادی تغییر یافته و لازم است همه آحاد مردم به عنوان نیروی امدادگر آموزش مواجهه با سوانح و حوادث احتمالی را فرا بگیرند.

سنجربگی بیان کرد: این رویداد به مدت دو روز با هدف ایجاد انگیزه برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی، ارتقاء مهارت‌های امدادی و همچنین تاب آوری آنان در حوادث در مهرماه سال جاری برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان عنوان کرد: شرکت‌کنندگان این رویداد آموزش هایی از قبیل امداد و کمک های اولیه، اسکان اضطراری، مهارت‌های زندگی، آشنایی با تیم آنست و خودرو نجات را فرا گرفتند.

گفتنی است؛ در حاشیه این رویداد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان برای همکاری همه جانبه هلال‌احمر، از علی سنجربگی مديرعامل هلال‌احمر استان همدان تقدیر کرد.