شرکت آب و فاضلاب استان در مدیریت سبز دستگاه برتر شناخته شد

مديركل سازمان حفاظت محيط زيست از مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان به دليل كسب عنوان دستگاه برتر در ارزيابي عملكرد سال 1402در توسعه و اجراي شاخص هاي مديريت سبز در دستگاههاي اجرايي تقدیر کرد.

به گزارش فردای همدان، در جلسه بررسی عملكرد پياده سازي شاخص هاي مديريت سبز که با حضور مريم محمدي مدير كل محيط زيست و عباس كريمي تبار معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ميزباني شركت آب و فاضلاب استان همدان برگزار شد، هادي جعفري دبیر کارگروه مدیریت سبز شرکت آب و فاضلاب در خصوص اقدامات انجام گرفته در شركت آب و فاضلاب در پياده سازي دستورالعمل هاي مديريت سبز به ارائه گزارش پرداخت.

در ادامه این جلسه مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اهميت آب و موضوع حفاظت از منابع آبي موجود اظهار کرد:با توجه به اينكه حدود 94 درصد از آب هاي موجود قابل استحصال، در بخش كشاورزي مصرف می شود و از 6 درصد باقيمانده 2 درصد در صنعت و 4 درصد در بخش خانگي مصرف مي شود موضوع حفاظت از منابع آبي بسيبار حائز اهميت است.

فرهاد بختیاری فر گفت: در شركت آب و فاضلاب استان علاوه بر اقداماتي كه در ساختمان هاي اداري براي پياده سازي دستورالعمل ها انجام شده اقدامات فرهنگي بسيار مناسبي هم در حوزه روابط عمومي و آموزش همگاني در خصوص آموزش هاي مديريت مصرف به اقشار مختلف انجام شده است.

بختیاری فر تاکید کرد: همچنين آگاه سازي مردم از طريق انتشار محتواهاي مناسب با اين موضوع از طريق صدا و سيما روزنامه ها و جرايد و شبكه هاي اجتماعي به صورت متناوب در حال انجام است.

همچنین مدير كل محيط زيست استان همدان با اشاره به اینکه كمبود منابع آبي در ساليان گذشته مشكلات فراواني را براي مسئولين و مردم به وجود اورده است گفت:موضوع هدر رفت آب و بي توجهي به اين موضوع قابل چشم پوشي نيست و همه ما در سطوح مختلف موظف به برنامه ريزي براي حفظ اين مايه حياتي هستيم.

مریم محمدی یادآور شد: شركت آب و فاضلاب امروز به عنوان يكي از دستگاههي اجرايي قوي و داراي ساختار مديريتي منسجم در سطح استان در حال فعاليت است كه در حوزه پياده سازي شاخص هاي مديريت سبز بسيار خوب عمل كرده است و توانسته در ارزيابي عملكرد سال 1402 جشنواره شهيد رجايي در شاخص توسعه و اجراي شاخص هاي مديريت سبز در بين دستگاههاي اجرايي استان رتبه برتر را كسب كند.

در پايان این جلسه با اهدای لوح تقدير توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان به دليل كسب عنوان دستگاه برتر در ارزيابي عملكرد سال 1402در توسعه و اجراي شاخص هاي مديريت سبز در دستگاههاي اجرايي و همچنین هادی جعفری به دلیل انتشار کتاب مدیریت سبز تقدیر شد.