نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاری نکردن در آموزش و پرورش، منشا زیان است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در شورای آموزش و پرورش استان همدان گفت: هزینه نکردن در آموزش و پرورش آسیب‌های فراوانی را برای جامعه به دنبال دارد، بنابراین باید به این حوزه و سرمایه گذاری در آن توجه جدی داشت.

به گزارش فردای همدان، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش وظیفه خود را بدرستی انجام دهد، بسیاری از مشکلات جامعه منتفی می شوند، اظهار داشت: امروز جامعه از عدم توجه کافی به آموزش و پرورش متاثر است، همدان یک استان فرهنگی به شمار می رود و نیاز است که شاخص‌های آموزش و پرورش آن نیز ارتقا پیدا کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل کمبود معلم در استان همدان باید رفع شود، باید تلاش شود در تمام روستاهایی که ظرفیت دارند، مدارس متوسطه اول تشکیل شود.

وی در ادامه گفت: مسئولان آموزش و پرورش نیازهای آموزشی استان را موکد به وزارتخانه آموزش و پرورش اعلام کنند.

حاجی بابایی عنوان کرد: باید برای دانش آموزان استثنایی در همدان مجتمع آموزشی ایجاد شود، در همین راستا برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی بودجه مناسبی اختصاص داده شده و همچنین بودجه دانشگاه فرهنگیان نیز با مصوبه مجلس ۲ برابر شده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید بیش از پیش به حوزه تعلیم و تربیت توجه کنیم، جامعه ای موفق است که آموزش و پرورش در آن حرف اول را بزند.