افزایش ۳۰ درصدی پایگاه های ثابت امداد و نجات جاده‌ای در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی پایگاه‌های ثابت امدادونجات جاده‌ای استان همدان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: چهار پایگاه ثابت امدادونجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر در استان فعال شده و دو پایگاه نیز تا پایان سال، فعال می‌شوند.

به گزارش فردای همدان، علی سنجربگی اظهار کرد: تا سال گذشته، ۱۴ پایگاه ثابت جاده‌ای در استان داشتیم و امسال چهار پایگاه برای محورهای تویسرکان – کنگاور در شهر فرسفج، همدان – تویسرکان در گنجنامه، قهاوند – مرادبلاغی در شهرستان همدان و اسدآباد – کنگاور در روستای بهراز فعال شدند که برخی در مراکز استیجاری و تعدادی در کانکس، اسکان دارند. افتتاح این پایگاه‌ها منجر به اشتغال ۶۰ نفر شده است.

سنجربگی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد پایگاه‎های ثابت امدادونجات جاده‌ای استان همدان به ۱۸ مورد رسیده است، تصریح کرد: دریافت مجوز فعالیت برای دو پایگاه در روستای روعان شهرستان کبودراهنگ و محور نهاوند – نورآباد در منطقه قلعه قباد در دستور کار قرار گرفته، دفترچه احداث آن را به مرکز ارسال کردیم و کارها در شرف پیگیری هستند. امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال و آغاز طرح نوروزی، مجوز تاسیس آن‌ها را بگیریم و تعداد پایگاه‌های ثابت جاده‌ای استان را به ۲۰ پایگاه برسانیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا در هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادونجات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما دعا می‌کنیم حادثه‌ای در جاده رخ ندهد اما به هر حال، تصادفاتی رخ می‌دهد و حضور ما برای امداد و نجات جان مردم لازم است؛ از طرفی وجود پایگاه‌ها و مراکز امدادی، احساس امنیت مردم را بالا می‌برد و نقش مهمی در نجات جان افراد دارد.