آغاز اجرای فاز چهارم بوستان بزرگ فدک در همدان

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان از آغاز اجرای فاز چهارم بوستان بزرگ فدک به مساحت یک هکتار خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر ۶ هکتار فضای سبز در منطقه چهار اضافه شده است.

به گزارش فردای همدان، ظهر امروز، 27 اردیبهشت‌ماه، آیین کلنگ‌زنی فاز چهارم بوستان بزرگ فدک به مساحت یک هکتار در بلوار آیت‌الله نجفی منطقه ۴ همدان با حضور سید مسعود حسینی؛ شهردار همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاک؛ نایب رئیس شورای شهر همدان، مرتضی کرباسیان؛ رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر، سعید حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان، هادی نجفی؛ فرمانده انتظامی شهرستان همدان، علی طهماسبیان؛ مدیر شهرداری منطقه چهار و جمعی از شهروندان منطقه ۴ برگزار شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان در این آیین با بیان اینکه امروز آیین کلنگ‌زنی فاز چهارم بوستان بزرگ فدک به مساحت یک هکتار در بلوار آیت الله نجفی را داریم، اظهار داشت: این پارک در راستای فازهای مختلف اجرایی شده است.

علی طهماسبیان با اشاره به اینکه سال گذشته فاز سه این پروژه توسط شهرداری منطقه چهار به مساحت ۲.۵ هکتار افتتاح شد، افزود: خوشبختانه این احداث و انجام فازهای بعدی همچنان ادامه دارد و امروز شاهد آغاز فاز چهارم این پروژه‌ایم.

وی بیان کرد: تفکیک‌های آتی در 7، 12 و 44 هکتاری، فازهای متعددی را به این پارک اضافه خواهد کرد و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم سرانه فضای سبز بالایی را تقدیم شهروندان کنیم.

طهماسبیان عنوان کرد: این بوستان در جایی قرار گرفته که مسیر عبوری به چند استان کشور بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین احداث کندرو و ایجاد فضای سبز می‌تواند سیما و منظر مطلوبی برای شهر ایجاد کند.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان ادامه داد: خوشبختانه شهرداری منطقه 4 طی دو سال گذشته فاز سه این پروژه را اجرایی کرد و یک پارک 1.2 هکتاری در فاز دو شهید باهنر شهرک فرهنگیان هم احداث، تکمیل و تجهیز و تقدیم شهروندان شد.

وی با بیان اینکه در این سال یک پارک در حصار علی آباد به مساحت یک هکتار ایجاد شد که با احتساب حاشیه‌ها، فضای سبز بیشتری را شامل می‌شود، اظهار داشت: همچنین پارکی در قلعه سبزی به مساحت نیم هکتار سال گذشته تجهیز و راه‌اندازی شد.

طهماسبیان با تاکید بر اینکه قریب به ۶ هکتار فضای سبز در مدتی که مسئولیت شهرداری چهار را بر عهده داشتم، تقدیم شهروندان شده است، افزود: طبق تجربیات سازمان‌های تخصصی و شهرداری همدان، پارک‌های کوچک امروز دیگر پاسخگوی شهر و شهروندان نیست.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان با بیان اینکه باید فضاهایی را با مساحت بیشتر تقدیم شهروندان کنیم، گفت: به دنبال ایجاد پارک‌های بزرگ هستیم تا در جهت اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان و نیز در راستای اعتلای جمهوری اسلامی گام‌های مهمتری برداریم.

مجموعه بزرگ زائرسرا در بوستان فدک ایجاد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این مراسم اظهار داشت: طی مسافت مرز تا همدان، همدان باید قابلیت و ظرفیت پذیرایی از زائران را داشته باشد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک با بیان اینکه در طراحی و ورودی شهر باید هویت پذیرش گردشگر را داشته باشیم، افزود: همدان شهر تاریخی و از مقصدهای مهم گردشگری در کشور و دنیا است که باید در این راستا زیر ساخت ها را تقویت کنیم و این تنها احداث بوستان نیست بلکه ساخت زائرسرا و کاروانسرا با معماری تاریخی، مهندسی مدرن و استانداردهای روز باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه سیما و منظر شهر همدان باید از پیشینیه و هویت تاریخی برخوردار باشد، گفت: احداث کاروانسراها میتوانند برای شهر آورده داشته باشند و همدان با وجود 25 امامزاده می تواند چهارمین شهر مذهبی در کشور باشد.

شهردار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه دو سال از مدیریت شهری و شورای شهر می گذرد، اظهار داشت: در گذشته عملکرد توسعه فضای شهر و  فضای سبز  در مناطق ۳ و ۴ به لحاظ ملکی عدالت توزیع وجود نداشت اما در این دوره خدمات عملیاتی خوب است و فضای سبز مور توجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه اکنون بالای ۱۰ هکتار طی این دو سال فضای سیز پارک ها را داشتیم، افزود: خصوصا در منطقه ۴، در فاز چهارم بوستان فدک به مساحت یک هکتار اضافه می شود که به بالای ۵ هکتار طی دو سال در منطقه ۴ می رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو پارک اکباتان و پارک ولایت را داریم که ۲۵۰ هکتاری است و با سرمایه گذار در حال رایزنی هستیم و تا برای شهروندان ظرفیت گردشگری و سرمایه گذاری باشد.