احیای ۲۵ رشته قنات در رزن

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن از احیای ۲۵ رشته قنات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رضا مهدوی‌رجا گفت: اعتباری افزون بر ۲۵میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات اختصاص پیدا کرده که از این تعداد قنات تاکنون ۲۵ رشته احیاء شده و احیاء ۱۱ رشته نیز در حال اجراست.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی تخصیص داشتیم که از این میزان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مهدوی‌رجا خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات شامل چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بند الف تبصره ۱۸، افزون بر ۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان در بخش تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی، یک میلیارد تومان در طرح جهش تولید و ۷۵۰ میلیون تومان در بخش مشاغل خانگی جذب شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن با اشاره به اجرای کانال‌های کشاورزی در شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ کانال به متراژ ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر در سطح شهرستان اجرا و ۷۰۰۰ متر کانال در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه ۶۲۰۰ متر لوله گذاری نیز در حال اجراست، اضافه کرد: در مجموع اعتباری افزون بر ۳۰میلیارد تومان در حوزه کانال‌های کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

مهدوی‌رجا با اشاره به حوزه اجرای احکام قلع و قمع یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون پنج مورد قلع و قمع در اجرای ماده سه قانون حفظ اراضی کشاورزی و شش مورد اجرای تبصره دو ماده ۱۰ صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی رزن، وی از شناسایی ۷۰ مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد موارد تخلف شناسایی شده، ۳۵ مورد ارجاع به دادگاه، ۳۵ مورد حل و فصل شده و نیز ۱۵ مورد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تولید صورت گرفته است.

مهدوی‌رجا به رفع تداخل ۵۳ پلاک کشاورزی از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: رفع تداخلات در شهرستان رزن تکمیل شده است.