با تکیه بر توانمندی‌های مردمی می‌توان قدم‌های مهمی در شهر برداشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: با تکیه بر توانمندی‌های مردمی و تشکل‌های مردمی می‌توان قدم‌های خوبی برای توسعه شهر برداشت.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، اکبر کاووسی ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاحیه و آغاز به کار فرهنگسرای تشکل‌های مردمی اظهار داشت: در تمام سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بیشترین کلماتی که استفاده می‌شود کلمه مردم بوده که این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ایران با مردم عجین شده است.

وی افزود: توجه به گروه‌های مردمی عنصر اصلی ما در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دوران سازندگی و در دوران تحریم‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به لزوم تقویت تشکل‌های مردمی گفت: شورای اسلامی شهر همدان در دوره پنجم و مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به تقویت تشکل‌های مردمی داشته است.

کاووسی خاطرنشان کرد: شهردار همدان همواره پای کار بوده‌اند همچنین باید از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان که برای ایجاد این فرهنگسرای تخصصی تلاش کرده‌اند نیز تشکر کنم.

نماینده فراکسیون تشکل‌های مردم نهاد نیز در این مراسم گفت: باید یک تبریک ویژه به شورای اسلامی شهر همدان در دوره پنجم برای واگذاری فرهنگسراها به تشکل‌های مردمی بگویم.

سیدحسن قشمی افزود: یک خلع در مدیریت شهری در گذشته حس می‌شد که خوشبختانه امروز با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۴۰۰ سازمان مردم نهاد در ۸ حوزه سازماندهی شده‌اند، بیان کرد: در شهر همدان نیز ۱۸۰ سمن ثبت شده فعالیت می‌کنند.

قشمی عنوان کرد: وظیفه ما تشکل‌های مردمی این است که بتوانیم در بحث مدیریت شهری، مردم شهرنشین را به شهروندانی که به شهر خود تعصب دارند و نسبت به امور شهری بی‌تفاوت نیستند تبدیل کنیم.