استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در جهت اشتغال معتادان بهبودیافته

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: نهادهای مردمی در راستای اشتغال معتادان بهبود یافته و اصلاح نگرش جامعه به این افراد نقش مهم و اثرگذاری خواهد داشت لذا باید از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوب بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، موضوع پیگیری اجرای موضوع آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان به شکل جدی در دستورکار اقدامات این معاونت قرار گرفته است.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اذعان این موضوع که از ظرفیت نهادهای مردمی در جهت اشتغال معتادان بهبودیافته و اصلاح نگرش جامعه به معتادان استفاده خواهد شد، اظهار کرد: استفاده از خدمات عمومی موضوع آئین‌نامه اجرای ماده 79 قانون مجازات اسلامی را یک ضرورت در اصلاح مجرمین حوزه مواد مخدر دانسته است.

عباس نجفی بیان کرد: تجارب نشان داده سیاست حبس‌گرایانه همواره پاسخگو نبوده است و باید از سیاست‌ها و تاسیسات حقوقی مناسب اثرگذار به جای حبس استفاده کرد.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار امیدواری کرد: با اشتغال معتادان بهبودیافته و زندانیان آزاد شده از حبس، زمینه انقلاب فردی در شخصیت این دسته از افراد صورت گرفته و موجبات باز اجتماعی شدن آنان فراهم گردد.