افزایش سه برابری بودجه شهرداری شیرین‌سو در سال ۱۴۰۰

شهردار شیرین سو از افزایش سه برابری بودجه شهرداری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان” سید مصطفی موسوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: اقدامات و فعالیت های شهرداری در سطح شهر به صورت مستمر در معرض دید عموم قرار دارد اما کمتر به این مسئله توجه شده است که منابع مورد نیاز برای فعالیت ها چگونه و از کجا تامین میشود.

وی گفت: به منظور رفاه حال همشهریان عزیز و با توجه به شرایط فعلی کشور و نیز علی‌رغم عدم افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات در سال آینده بودجه شهرداری با ۲۸۰ درصد افزایش پیشنهاد شده است.

موسوی ضمن تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام تا پایان دوره پنجم شوراهای اسلامی بیان کرد: اولویت شهرداری در اتمام و تکمیل پروژه های نیمه تمام و بهره‌برداری از آنها در سال ۱۴۰۰ میباشد.

وی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح بودجه شهرداری شیرین‌سو تهیه که بر اساس آن ۲۵ درصد بودجه جاری و ۷۵ درصد بودجه عمرانی پیش‌بینی شده است.

شهردار شیرین ضمن اشاره به نحوه بودجه‌بندی شهرداری عنوان کرد: با توجه به نحوه توزیع بودجه اولویت مجموعه شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام می باشد لذا این شهرداری سعی دارد با اتمام آن ها نسبت به اجرای پروژه های جدید و لازم در راستای توسعه و عمران شهر شیرین سو اقدام نماید.

موسوی ضمن تاکید بر صرفه جویی در بودجه سال جدید، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه، با انجام کار کارشناسی بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای صرفه جویی در هزینه های جاری بسته شده و وحدهای مختلف شهرداری برای تحقق این امر بسیج شده است.

وی اظهار کرد: اجرای کفپوش رفیوژ میانی بلوارهای سطح شهر و حذف چمن در راستای کاهش مصرف آب و صرفه جویی و نیز حذف بسیاری از خرج های اضافی شهرداری همه نشان از عزم مجموعه برای صرفه‌جویی است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر شیرین سو با اشاره به بحران های سالیان گذشته خصوصاً بارش باران و جاری شدن سیل در فروردین ماه سال گذشته افزود: در بودجه سال آینده تمهیدات لازم برای هرگونه بحران احتمالی پیش بینی و موارد لازم لحاظ شده است تا در صورت بروز هرگونه بحران به موقع و در کمترین زمان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

موسوی در ادامه با اشاره به تاثیر برنامه محوری در پیشرفت و عمران و آبادانی شهرها بیان کرد: شهرداری به عنوان اصلی‌ترین متولی مدیریت شهر، وظیفه برنامه‌ریزی شهری را بر عهده دارد که لازمه آن داشتن برنامه و پیش بینی بودجه در همه حوزه ها می باشد.

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری برای توسعه و عمران در حوزه های مختلف عمرانی، خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران فرهنگی و اجتماعی و دیگر حوزه های شهرداری، برنامه های متعددی را پیش‌بینی و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تمهیدات لازم لحاظ شده است.

شهردار شیرین سو در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه های مختلف در سطح شهر عنوان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و در تمامی فعالیت های عام المنفعه شرکت می‌نماید در بودجه سال آینده نیز مساعدت به تشکل های داوطلبانه و غیر دولتی شهر پیش‌بینی شده تا از ظرفیت آنها برای توسعه و آبادانی شیرین سو استفاده شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری پس از تصویب در شهرداری بر اساس کار کارشناسی و جمع‌بندی به استانداری همدان ارسال شده است که پس از تایید آن توسط قائم مقام محترم شورای اسلامی شیرین‌سو قابلیت اجرا خواهد داشت.