موضوع فرهنگ‌سازی باید به اولویت همه دستگاه‌ها تبدیل شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: هر دستگاهی باید به رسالت خود در بحث فرهنگسازی کمک کند و این موضوع را در اولویت اصلی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، عباس نجفی در دیدار با رئیس و معاونین سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به رسالت بزرگ فرهنگسازی اظهار داشت: بسیار از پرونده‌های قضایی که تشکیل می‌شود به دلیل عدم اطلاع و فرهنگسازی مناسب است.
وی افزود: بحث فرهنگسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید هر دستگاهی رسالت خود را در این زمینه انجام دهد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه شهرداری همدان در زمینه فرهنگسازی به خوبی عمل کرده است، گفت: هر زمان که ما موضوعی مطرح کردیم انصافا شهرداری همدان در کنار ما بوده و همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.
نجفی خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که نه در حرف و جلسه که در عمل این همکاری‌ها را بسیار گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه باید دانش حقوقی مردم افزایش پیدا کند، بیان کرد: بیشتر پرونده‌ها به دلیل دانش کم حقوقی مردم تشکیل می‌شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم به صورت هفتگی محتوای حقوقی در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان قرار دهیم تا با ظرفیت این مجموعه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی صورت بگیرد‌.
وی با اشاره به مرکز جامعه آموزش شهروندی و همیاران محلات گفت: این دو مجموعه ظرفیت بسیار بالایی هستند که می‌توان به جهت آگاه‌سازی شهروندان درباره مسائل حقوقی از آن استفاده کرد.
وی افزود: در حوزه محتوای حقوقی هر چه در توان داشته باشیم ما در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد تا از این ظرفیت در جهت فرهنگسازی به خوبی استفاده شود.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های گسترده سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی یکی از سازمان‌های یازده‌گانه شهرداری همدان بوده که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.
روح‌الله وجدی هویدا افزود: ۱۷ فرهنگسرا در نقاط مختلف شهر همدان به شهروندان عزیز همدانی با مدیریت این سازمان خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به معاونت فرهنگی گفت: در حوزه فرهنگی اداره کردن فرهنگسراها، فضاسازی شهری در مناسبت‌های مختلف و برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده انجام می‌شود.
وجدی هویدا خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی سازمان نیز مرکز جامع آموزش شهروندی و همیاران محلات از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه در حوزه ورزشی و گردشگری نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته است، گفت: در بحث ورزش با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورزش شهروندی شهرداری همدان به صورت گسترده برنامه‌ریزی شده است.
وجدی افزود: همچنین در بحث گردشگری نیز تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران بسته شده است.
وی با بیان اینکه آمادگی هرگونه همکاری با دادگستری همدان و معاونت پیشگیری را داریم، بیان کرد: در بحث فرهنگسازی موضوعات حقوقی و قضایی می‌توانیم با پتانسیل‌های مختلف از جمله همیاران محلات ورود پیدا کنیم.
وی افزود: در تمام بخش‌های دیگر مانند ِآموزش‌های شهروندی نیز این آمادگی در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان وجود دارد.
گفتنی است؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از مرکز جامع آموزش شهروندی و مجموعه فرهنگی، آموزشی و گردشگری بازدید کرد.