ادامه طرح تشویقی ترخیص موتورسیکلتهای توقیفی تا ١٧ دی ماه

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طرح تشویقی ترخیص موتور سیکلت های توقیفی تا ١٧ دی ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سردار سلمان امیری اظهار کرد: برابر ابلاغیه واصله از مرکز؛ برای جلوگیری از انباشت موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ ها تسهیلاتی پیش بینی شده که ارائه این تسهیلات از 17 آبان آغاز شده و تا 17 دی ماه ادامه خواهد داشت. ضمنا در این طرح امکان ترخیص موتورسیکلت های بدون بیمه مهیا شد و تقریباً تمامی موتورسیکلت ها به شرط آنکه دارای دستور قضائی نباشند می توانند از پارکینگ ها ترخیص شوند. 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت های رسوبی شامل موتورسیکلت هایی است که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده و مالکان یا متصرفان قانونی این موتورسیکلت ها برای ترخیص باید به دفاتر پلیس+۱۰ و در شهرستان ها به واحد ترخیص پلیس راهور مراجعه کنند و مدارکی که از آنان خواسته شده را برای ترخیص ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه مدارک و احراز هویت اقدامات برای ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ ها آغاز می شود، خاطرنشان کرد: با وجود آن که در سال ۹۹ هستیم، اما تاکید شده که ترخیص با نرخ های مصوب سال ۹۴ هیئت دولت انجام شود و همزمان با اجرای این طرح، جریمه 2 برابری موتورسیکلت های توقیفی رسوبی (جریمه دیرکرد) بخشیده شده و مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها تنها باید اصل جریمه را پرداخت کنند و حتی می توانند برای ترخیص موتورسیکلت ها از شیوه پرداخت اقساطی نیز استفاده کنند به شرط آنکه کل مبلغ جریمه را در طول یک سال تسویه کنند.

سردار امیری در پایان با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح، بیان داشت: اگر طی 2 ماه موتورسیکلت های رسوبی ترخیص نشوند این موتورها به منزله موتورهای بلاصاحب فروخته خواهد شد و طی 6 ماه مبلغ آن قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت المال هزینه خواهد شد.