پلمب سه رستوران متخلف در همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: سه رستوران در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده، پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛لیدا رفعتی بیان کرد: ۲۱۳ رستوران در این استان فعالیت دارند که ۸۸ بازرسی از آنها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته ۸۳ درصد بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند همچنین ۸۵ درصد خدمت دهندگان و ۷۲ درصد خدمت گیرندگان از ماسک استفاده کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری در رستوران ها به ۷۷ درصد رسیده است اظهار داشت: هشت رستوران متخلف اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی این استان معرفی شد.

رفعتی بیان کرد: ۵۵ واحد متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل ۲۴ نانوایی، ۲۴ سوپرمارکت و خواربارفروشی، سه رستوران، سه فروشگاه زنجیره‌ای و یک مطب است.

وی اضافه کرد: در عین حال ۳۸۰ واحد متخلف اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل ۱۴۸ کارگاه ها و صنایع کوچک(زیر ۲۵ نفر)، ۹۹ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۶۳ نانوایی، رستوران، بانک، زندان، مرکز شماره گذاری و معاینه فنی، مهد کودک، دفاتر پیشخوان، پایانه مسافربری، جایگاه سوخت، داروخانه، کشاورزی و دامپروری است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: کمترین میزان استفاده از ماسک توسط خدمت گیرندگان مربوط به بخش کشاورزی و دامپروری با ۲۵ درصد، سپس پایانه ها مسافربری برون شهری با ۵۰ درصد و جایگاه های سوخت با ۵۹ درصد است.

رفعتی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در پایانه ها مسافربری برون شهری ۳۳ درصد، مرکز شماره گذاری و معاینه فنی ۳۳ درصد، آرامستان ۴۸ درصد، مطب ها ۵۲ درصد، مهد کودک ۵۳ درصد و دفاتر پیشخوان دولت ۵۵ درصد بوده و این اماکن کمترین میزان توجه به این مولفه را داشتند.

وی گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۱۲۹ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: سه هزار و ۲۲۸ واحد معادل ۷۸ درصد بهداشت فردی را رعایت کردند همچنین در سه هزار و ۲۴۲ واحد معادل ۷۹ درصد خدمت دهندگان از ماسک استفاده کرده بودند.

رفعتی گفت: همچنین در ۲ هزار و ۸۶۳ واحد بازرسی شده معادل ۶۹ درصد خدمت گیرندگان و مراجعه کنندگان به واحدهای تولیدی از ماسک استفاده کرده بودند و در مجموع ۶۸ درصد به پروتکل فاصله گذاری توجه داشتند.

بر اساس اعلام «سیما سادات‌لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کرونا در کشور تا ۱۴ آبان ۹۹ به ۶۴۶ هزار و ۱۶۴  نفر و شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا به  ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا