ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی فرهنگ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان دیدار و درخصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزاش فردای همدان، علیرضا درویش‌نژاد در این دیدار گفت: بی شک هماهنگی، هم فکری و هم افزایی هر چه بیشتر بین دستگاه های متولی امر فرهنگ، پیشبرد چشمگیر و هدفمند اهداف فرهنگی و هنری را بدنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر فعالیت های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، افزود: اقدامات مطلوبی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان به ویژه در زمینه اجرای مراسمات مذهبی و فعالیت های قرآنی انجام شده است.

درویش نژاد ضمن تقدیر از اقدامات عمرانی و فرهنگی صورت گرفته در آرامستان موقوفه شهر همدان به ویژه اختصاص قطعه‌ای از این مکان ویژه هنرمندان ؛ خواستار افزایش ظرفیت این قطعه در آرامستان مقوفه همدان شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: از همکاری صمیمانه مدیریت و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه در جهت برگزاری مسابقات قرآن کریم ، اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و توجه به امور فرهنگی بقاع متبرکه تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم این همکاری نزدیک در آینده تداوم داشته و موجبات خیر و نیکی برای حمایت از جامعه قرآنی استان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم در این دیدار تعامل دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان با یکدیگر را بسیار مثمر ثمر دانسته و گفت: هماهنگی هر چه بیشتر نهادهای دینی و فرهنگی در جهت فرهنگ سازی و اشاعه سبک زندگی اسلامی و قرآنی، باعث رشد و شکوفایی فرهنگ دینی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام محمد کاروند ضمن ابراز خرسندی از همکاری نزدیک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا در جهت ارتقای فعالیت های قرانی بصورت مشترک هماهنگی لازم برای جذب قرآن آموزان را فراهم نماید.

وی گفت: در این برهه از زمان که شاهد تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان هستیم ، برگزاری هر چه بیشتر فعالیت های قرآنی می تواند جوانان و نوجوانان ما را در برابر این هجمه ها صیانت کند.

وی اظهار کرد: همه ساله آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش برگزار می شود که امیدواریم گام موثرتری را نسبت به سالیان گذشته در زمینه ارتقای فعالیت های قرآنی برداریم.