توسعه گردشگری بر اساس معیارهای پایداری باشد

عضو هیات مدیره سازمان جهانی گردشگری در نشست عمومی با اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با تاکید براینکه توسعه گردشگری باید براساس معیارهای پایداری باشد، گفت: مسائل اکولوژیکی در بلند مدت، مسائل اقتصادی و تعهدات لازم نسبت به جنبه های اجتماعی و اخلاقی در گردشگری رعایت شود.

به گزارش فردای همدان،حمیدرضا یاری در نشست عمومی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان خارجی، اظهار کرد: شما امروز میهمان مردمی هستید که وارث تاریخی کهن و فرهنگی غنی است.

وی تصریح کرد: ماهیت پایداری گردشگری مستلزم محیط های طبیعی، فرهنگی و انسانی است بنابراین گردشگری باید جنبه های فرهنگی، ارزشی و عناصر سنتی جوامع محلی را مدنظر داشته باشد.

وی افزود: در گردشگری پایدار آن را نوعی از گردشگری می دانیم که زیربناهای مربوط به آن هم در حال و هم در آینده باید در حدود ظرفیت ها و توانایی های طبیعی به خاطر احیا و بهره وری از منابع طبیعی کار کند.

 

یاری با تاکید بر اینکه گردشگری پایدار باید همکاری مردم و جوامع، آداب و رسوم و شیوه های زندگی که جذابیت گردشگری را بالا می برد تصدیق کند، تصریح کرد: مردم باید سهم عادلانه ای در در منافع اقتصادی گردشگری داشته باشد و باید به وسیله خواست های مردم محلی و جوانع مناطق میزبان هدایت شود.

 

مدیرعامل شرکت علیصدر خاطرنشان کرد: گردشگری پایدار که در پی حداقل کردن اثرات منفی گردشگری انبوه و بهینه سازی منافع برای مقصد است دارای سه جنبه حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع و میراث فرهنگی، حرمت و احترام به جوامع است از این رو گردشگری پایدار باید با سیاست مشخص و مدونی به اجرا در آید تا بتواند حرکت امیدبخشی را در توسعه همه جانبه فضاهای جغرافیایی تضمین کند.

 

وی در پایان ضمن تمجید از تدبیر و تصمیم مسئولان سازمان جهانی گردشگری برای اعطا این میزبانی به کشور ایران، افزود: امیدواریم پوینده مسیر پرثمر و با اهمیت برای گردشگری ایران و استان همدان باشیم و از نتایج ارزشمند این اجلاس برای پیمودن راهی روشن و هموار بهره مند شویم.