عدالت جنسيتي در دولت تدبير و اميد محقق شد

معاون رئيس جمهوري در امور بانوان و خانواده با تاکيد بر عدالت جنسيتي در کشور گفت: با اجراي سياست هاي دولت تدبير و اميد عدالت جنسيتي در بسياري از حوزه ها تحقق يافته است.

به گزارش فردای همدان به نقل از ايرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتي استان همدان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه و سياست هاي ابلاغي دکتر روحاني به موضوع عدالت جنسيتي به صورت ويژه پرداخته شده است.

وي با تاکيد بر آمار به روز درباره فعاليت هاي زنان گفت: دستگاه هاي اجرايي در هر بخشي آمارها را به تفکيک جنسيتي توليد و ارايه کنند.

معاون رئيس جمهوري به رشد نرخ اشتغال زنان در دولت تدبير و اميد اشاره کرد و افزود: بيکاري زنان دانش آموخته 2 تا سه برابر مردان بود و در سال هاي 95 و 96 بخش اعظمي از اشتغال به قشر بانوان اختصاص يافت.

ابتکار موفقيت زنان ورزشکار ايران در المپيک و پارالمپيک را نمونه هاي بارز و برجسته تحقق عدالت جنسيتي در کشور دانست.

وي خاطرنشان کرد: در راستاي حمايت، آگاه سازي و توانمندسازي زنان و دختران در چند نقطه آسيب پذير کشور طرح ارتقاي تاب آوري اجتماعي با کمک دانشگاهيان در حال اجرا است.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده يادآوري کرد: در صورت همکاري مسئولان اين طرح در تمام استان ها اجرا مي شود و نتايج خوبي به همراه دارد.

ابتکار در ادامه همدان را الگوي موفق اقتصاد مقاومتي در کشور معرفي کرد و افزود: همدان در بسياري از مولفه ها مانند مبارزه با رشوه و فساد اداري، واگذاري طرح هاي دولتي به بخش خصوصي، جذب مشارکت سرمايه گذاران و همچنين اصلاح الگوي مصرف سرآمد کشور است.

معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينکه همدان الگوي خوبي براي اجراي برنامه هاي آمايشي در کشور است، گفت: دستاوردهاي ارزنده اين استان براي تحقق شاخص ها حاصل نگرش راهبردي و همت و تلاش مسئولان به ويژه استاندار سخت کوش همدان است.

وي به کاربردي و عملياتي شدن نتايج تحقيقات و مطالعات در عرصه علوم زيستي، پزشکي، علوم اجتماعي و مهندسي تاکيد کرد و گفت: در اين راستا به شدت مشکل داريم.

ابتکار بهره گيري از دانش و آگاهي دانش آموختگان در صنايع را ضروري برشمرد و گفت: پيش از اين بسياري از واحدهاي توليدي و صنعتي اعلام خودکفايي کرده بودند اما با تحريم ها متوجه نقص و کمبودهاي بسيار در زنجيره توليد شده اند‌.

گفتني است، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر يک روزه به استان همدان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان شرکت کرد و پس از آن از اورژانس اجتماعي شهر همدان بازديد خواهد کرد.