امسال چهره ورودی‌های همدان تغییر خواهد کرد

ساماندهی ورودی و خروجی‌های شهرهمدان، ساماندهی جاده ابرو، چشین، توسعه و نیم رینگ همدان ، زیر گذر سرخ آباد، تعریض و ساخت اقامتگاه در محور جاده سد اکباتان به سمت یلفان، توسعه 4 محور گردشگری همدان ازجمله خواسته‌های امیر خجسته؛ نماینده مردم همدان و فامنین در نشست هم اندیشی همراه با معاون عمرانی استاندار،شهردار،مدیرکل راه و شهرسازی و سرپرست راهداری استان بود.

به گزارش “فردای همدان”، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت : مردم همدان می خواهند به عنوان یک استان گردشگری معرفی شوند تا منبعی برای اشتغال و درآمدزایی شود اما متاسفانه در گذشته با غفلت زیرساخت هایی را ایجاد نکرده ایم که امروز برداشت کنیم و در حال حاضر مجبوریم هم در راستای ایجاد زیرساخت و هم جذبگردشگر با هم کار کنیم.

 

خجسته گفت: تا کنون بدلیل بی توجهی فاقد یک ورودی مناسب بودیم که در شان همدان و نمایانگر تاریخ و تمدن ایران زمین نبود این ورودی ها باید بخش مهمی از هویت تاریخ تمدن ایران زمین ( همدان ) در ورودی ها از ابتدا به گردشگر ارائه دهند و بی شک طراحی، تعریض و زیباسازی ورودی شهر می تواند کمک شایانی به جذب آنان بکند .

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی ورودی های شهرستان همدان از ضروریات است اظهار کرد: ساماندهی ورودی های شهرستان همدان یکی از مطالبات مردمی بوده که با پیگیری های انجام شده با شتاب آغاز شده است و امیدوارم امسال سال تغییر چهره ورودی های همدان باشد .

 

وی با اشاره به تعریض و ساماندهی جاده_تهران، جاده_ملایر و جاده_کرمانشاه افزود: ساماندهی ورودی ملایر با 70 درصد پیشرفت در شرف نهایی شدن است و یکی از پرتردد ترین مسیر های ورودی شهر با اعتبار اولیه 1 میلیارد و 800 میلیون تومانی در آینده نزدیک به اتمام میرسد .

 

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیرگذر سرخ آباد بیان داشت: رمپ خروجی زیرگذر سرخ آباد هدف دسترسی آسان به روستای سرخ آباد و ورزشگاه شهیدمفتح در این محل ایجاد خواهد شد.

 

وی گفت: با توجه به محدودیت های قانونی شهرستان همدان در زمینه گسترش شهر با برآیند چند ساله آینده و محدودیت های مسیر های جاده تهران، گنج نامه و … قطعا شهر به سمت حاشیه توسعه خواهد یافت که برای این برآورد بایستی اقدامات دور نگارانه تهیه و اجرایی شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشکلات عدیده مسیر گردشگری سد اکباتان افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی به منظور ایجاد محل اقامتگاه و تفریگاهی با رفع نقاط حادثه خیز اعتبار خوبی برای این مسیر اختصاص یافته است که در ابتدای کار با موافقت استاندار 1 میلیارد برای جاده سد اکباتان فراهم شد.

 

این مقام مسئول با تاکید به رفع نقاط حادثه خیز جاده ابرو، چشین، سیاه کمر و تعریض جاده گنج نامه به سمت تویسرکان خاطر نشان کرد: اصلاح این مسیر محدودیت های اعتباری ندارد که با مطالعات نقاط حادثه خیز با کمک مالکین آغاز خواهد شد.