نمایشگاه ملی گردشگری در همدان برگزار می‌شود

همزمان با اجلاس جهانی گردشگری نمایشگاه ملی گردشگری در همدان برگزار می شود.

به گزارش “فردای همدان”، مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر عنوان کرد : برای برگزاری این رویداد از سوی شرکت سیاحتی علیصدر چند نشست متعدد با متولیان و فعالان شاخص گردشگری در عرصه ملی برگزار شد .

 

حمیدرضا یاری گفت : برپایی این نمایشگاه در کنار اجلاس جهانی گردشگری نقطه عطفی برای برنامه ریزان و متخصصان این حوزه در جهت کسب منافع در استان همدان خواهد شد .

 

وی تاکید کرد ،به گفته کارشناسان صنعت گردشگری برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در رشد و توسعه این صنعت نقش انکار‌ناپذیری دارد. این نمایشگاه به‌ مدت 4روز با حضور شرکت‌های صاحب نام و برند گردشگری کشور برپا می‌شود.

یاری گفت : رایزنی ها به اینصورت پیش رفته است که این رویداد در محل نمایشگاه بین المللی همدان همزمان با اجلاس جهانی گردشگری در آبان ماه ۱۳۹۷ برگزار شود.

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر عنوان کرد : برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مختلف درباره صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از پردرآمد‌ترین منابع ارزی برای کشورها نقش بسیاری در جذب گردشگر دارد.

وی تاکید کرد: در چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی به‌وجود می‌آید تا اصحاب این رشته و فعالان حوزه گردشگری در محیطی حرفه‌ای با یکدیگر تعامل داشته باشند که در نهایت برای جذب گردشگر مؤثر است.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه‌ها گفت: اول اینکه وقتی شرکت‌کنندگان خارجی و داخلی به این نمایشگاه‌ها می‌آیند، درآمدی را نصیب شهر و کشور محل برگزاری نمایشگاه می‌کنند، مورد دوم ارتباطات فرهنگی و اجتماعی است که نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد، مورد سوم هم تاثیرات مثبت سیاسی است. با برپایی نمایشگاه، نمایندگان کشورهای خارجی از وجود امنیت در کشور مقصد مطمئن می‌شوند.

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: با توجه به نیاز کشور برای انعکاس واقعیت های موجود از جمله ظرفیت های گردشگری و اقتصادی به‌نظرم هر قدمی هرچند کوچک برای شناساندن داشته های حوزه گردشگری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

 

گفتنی است ، شمارش معکوس در همدان برای میزبانی از میهمانان اجلاس جهانی گردشگری ادامه دارد .این نخستین بار است که ایران میزبان چنین رویداد شاخصی در عرصه بین‌المللی و حوزه گردشگری مرتبط با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است.

 

از تاریخ 21 تا 25 آبان ماه سالجاری، همدان میزبان این اجلاس خواهد بود سازمان جهانی گردشگری با عضویت 552 شرکت خصوصی وابسته از 158  کشور در حوزه گردشگری بین‌المللی فعالیت می‌کند و۱۴ شرکت خصوصی ایرانی عضو این سازمان هستند که شرکت سیاحتی علیصدر همدان یکی از این ۱۴ عضو است که سال گذشته  به عنوان عضو هیات رئیسه این سازمان نیز انتخاب شد و بالاخره متولیان امور در شرکت سیاحتی علیصدر در سایه همت و حمایت استاندار و سازمان میراث فرهنگی کشور توانستند زمینه را برای تحقق میزبانی ایران از اجلاس جهانی محیا کند ‌.