شایسته سالاری در اولویت‌ کاری قرار بگیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اعتقاد دارم شایسته سالاری باید در اولویت کاری قرار بگیرد گفت: من نگاه سیاسی ندارم؛ در همه بخش‌ها باید عدالت را رعایت کنیم به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” علیرضا درویش‌نژاد در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: جایگاه فرهنگ و […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اعتقاد دارم شایسته سالاری باید در اولویت کاری قرار بگیرد گفت: من نگاه سیاسی ندارم؛ در همه بخش‌ها باید عدالت را رعایت کنیم به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” علیرضا درویش‌نژاد در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: جایگاه فرهنگ و هنر برای مردم شناخته شده است؛ فرهنگ و هنر پایه همه جریان‌های جامعه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگترین دستگاهی است که در این حوزه فعال بوده و مشکلات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بخش مهم و تأثیرگذار وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: انجمن‌ها، تشکل‌های وابسته، هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه یک بال فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارکنان، بال دیگر این مجموعه هستند؛ من معتقدم برای تقویت بخش اول باید به بخش دوم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. کارمند باید به اندازه ای آسوده خاطر باشد که دغدغه معیشتی نداشته و فقط به پیشبرد اهداف سازمانی بیاندیشد.

درویش نژاد افزود: اگر به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت حوزه های مختلف فرهنگی و هنری هستیم؛ باید مشکلات کارکنان را از میان برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود سرعت کار و تکریم ارباب رجوع را از مهم‌ترین نکاتی برشمرد که باید همواره در سرلوحه امور قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اخلاق‌مداری، صداقت، سلامت و اندیشه کارآمد در حوزه اداری باید لحاظ شود؛ گفت: در این حوزه به نگاه کارشناسی و برنامه محور نیاز داریم. من نگاه سیاسی ندارم؛ شایسته سالاری باید در اولویت برنامه ها باشد و عدالت رعایت شود.

درویش‌نژاد با تأکید بر اینکه به هیچ هنرمندی با دید سیاسی نگاه نمی کنم؛ خاطرنشان کرد: کسی که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، باید مورد حمایت قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه از نقد سازنده استقبال می‌کنیم، افزود: از اینکه مورد نقد قرار بگیریم؛ نباید نگران باشیم؛ اگر قرار است برنامه ها را پیش ببریم باید از نقدهای سازنده استقبال کنیم.

درویش نژاد اقتدار دستگاه فرهنگ و هنر؛ تعامل با سایر دستگاه‌ها و رعایت تعادل را نکات مهمی عنوان کرد که برای پیشبرد اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.