ضرورت ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز همدان

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز سطح شهر را ضروری دانست. به گزارش “فردای همدان”، مریم روانبخش در جلسه کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که پیرامون موضوع بررسی طرح پیشنهادی بخش خصوصی در  ساماندهی خانه مسافرهای سطح شهر  با حضور سرمایه گذار […]

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز سطح شهر را ضروری دانست.

به گزارش “فردای همدان”، مریم روانبخش در جلسه کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که پیرامون موضوع بررسی طرح پیشنهادی بخش خصوصی در  ساماندهی خانه مسافرهای سطح شهر  با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد، افزود : با توجه به اینکه مسافران از اقشار مختلف جامعه هستند و بعضی از آنها برای اسکان کمپ های اقامتی را انتخاب می کنند بر این اساس ساماندهی خانه مسافرهای سطح شهر امری ضروری است.

روانبخش با بیان اینکه برای توریست پذیری شهر ، باید تمامی جوانب از جمله امکانات رفاهی و اسکان مناسب را در نظر گرفت، اظهار کرد: فعالیت کارتون به دستان برای اسکان مسافران در سطح شهر در کنار معایبش نسبتا مزایایی نیز برای شهر به دنبال دارد اما باید این فعالیت ساماندهی شده و براساس اصول و چارچوب مشخصی باشد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شهرداری متولی ساماندهی خانه مسافرها نیست اما شورا به عنوان پارلمان شهری وظایفی در این زمینه داردو با توجه به پیش رو داشتن رویداد همدان 2018 حضور نابسامان کارتن بدستان در سطح شهر جلوه نامناسبی را در دید نخست گردشگر و مسافر ایجاد می کند.

روانبخش با اشاره به معضل فعالیت سوییت منزلهای غیرمجاز در شهر اظهار کرد : ساماندهی این منازل در شهرهای شمالی صورت گرفته اما هنوز در همدان برنامهساماندهی شده ای برای آن تدوین نشده است.

روانبخش با بیان اینکه ساماندهی خانه مسافرها از مطالبات شهروندان است، افزود : این ساماندهی از حساسیت بالایی برخوردار است براین اساس باید تمامی ارگانهای ذیربط با برنامه منسجم و منظمی در چهارچوب قانونمند برای آن وضع کنند همچنین نیاز است این امر با هماهنگی جامعه هتل داران انجام شود تا در قالب وظایف آنها صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسافران و گردشگران باید در اماکن امن از همه لحاظ اسکان یابند، افزود : در ساماندهی خانه مسافرها باید تمامی جوانب از جمله ایمنی منازل ،مکان و فضای فیزیکی و روحی منطقه مدنظر باشد چرا که این موارد در جذب دیگر گردشگران بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: ساماندهی خانه مسافرها رشد و رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را به دنبال دارد و در این راستا باید زیرساختهای لازم فراهم شود.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: مدیریت شهری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در زمینه سرانه مسافرپذیری به خوبی وارد شده و با بخش خصوصی همکاری کنند و سوییت منزلهایی که شرایط پذیرایی را داشته باشند در چتر حمایتی خود قرار دهد.

وی با تاکید بر حمایت تمامی ارگانهای ذیربط درخصوص ساماندهی سوئیت منزلهای غیرمجاز اظهار کرد : در این راستا شناسنامه دار شدن منازل پیامدهای خوبی در پی خواهد داشت که مهمترین آن ابروی شهر و استان است.

وی با تاکید بر اینکه در ساماندهی خانه مسافرها باید با هماهنگی لازم و مدیریت خوب وارد شد، گفت : نقش مشارکت شهروندان هم در این اقدام مهم حائز اهمیت بوده وموفقیت طرح در گرو حمایت و همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر ارگانهای مربوطه است.

انتهای پیام/