جامپینگ فیتنس به همدان آمد

ورزش: جامپینگ فیتنس به عنوان یک ورزش نوین پرتحرک و جذاب که باعث افزایش انعطاف پذیری، تناسب و تعادل اندام ورزشکار می شود، برای نخستین بار وارد عرصه ورزش استان همدان شد. به گزارش “فردای همدان”، به گفته کارشناسان حوزه ورزش، جامپینگ فیتنس برای افرادی که از تمرین در باشگاه های ورزشی خسته شده اند، […]

ورزش: جامپینگ فیتنس به عنوان یک ورزش نوین پرتحرک و جذاب که باعث افزایش انعطاف پذیری، تناسب و تعادل اندام ورزشکار می شود، برای نخستین بار وارد عرصه ورزش استان همدان شد.

به گزارش “فردای همدان”، به گفته کارشناسان حوزه ورزش، جامپینگ فیتنس برای افرادی که از تمرین در باشگاه های ورزشی خسته شده اند، گزینه ای مناسب محسوب می شود.

 

روش نوین جامپینگ در سال 2002 ابداع شد و امروزه رشته جامپینگ فیتنس در بیش از 50 کشور جهان فعال است.

 

این ورزش نوین به وسیله پرش های نرم به روی یک صفحه ترامپولین (در زبان عام تشک پرش درجا یا بپر بپر) انجام می شود که باعث کاهش وزن سریع همراه با مزایای سلامتی می‌شود.

 

رئیس گروه جامپینگ فیتنس کمیته روش های تمرینی آمادگی جسمانی هیات ورزش های همگانی همدان در این باره گفت: تصور برخی ورزشکاران در این است که جامپینگ فیتنس همان مینی ترامپولین در ژیمناستیک است اما در واقع حرکات ژیمناستیک روی آن انجام نمی شود.

 

لیلا توکلی افزود: این روش مملو از حرکات ریتمیک زیبا همراه با ساعت ها تمرین، بدون احساس خستگی است که به صورت آکادمیک آموزش داده می شود.

 

وی اضافه کرد: نشاط و شادابی، تناسب اندام، افزایش تعادل، توانبخشی، کمک به صفحات رشد کودکان و نیز تقویت توان بدنی رده های سنی مختلف از مزیت های این ورزش بشمار می رود.

 

توکلی با اشاره به خاصیت ارتجاعی وسیله مورد استفاده در این رشته ورزشی که موجب معلق شدن ورزشکاران به طور مکرر در فضا، می شود، گفت: این شرایط موجب ترشح هورمون های شادی آور و آرامبخش سرتونین و اندورفین در فرد ورزشکار می شود که این امر از اهداف جامپینگ فیتنس است.

 

وی با اشاره به جذابیت ویژه این ورزش برای کودکان اظهار داشت: جامپینگ جزو پرطرفدارترین ورزش ها برای کودکان محسوب می شود چرا که سبب ترشح هورمون رشد و تقویت حرکات بنیادی، هماهنگی عصب عضلانی، پیشرفت در ورزش های قهرمانی و حتی یاد گیری تحصیلی آنان می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه بازی های فراوانی در جامپینگ وجود دارد که توسط مربیان جامپینگ برای کودکان اجرا می شود.

 

این مربی جامپینگ فیتنس در همدان افزود: این ورزش حتی برای سالخوردگان نیز بسیار مفید است و افرادی که ورزش نمی کنند و در مقابل با درد و آسیب های مفصل مواجه هستند به مراتب گرایش بسیار خوبی به جامیپنگ فیتنس پیدا کرده اند چرا که همانند دویدن دشوار نیست و درد های آنان را تشدید نمی کند و حتی منجر به بهبودی آنان می شود.

 

وی افزود: امروزه این روش تمرینی به طور رسمی زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی کشور فعالیت دارد و دارای کمیته و انجمن است.

 

توکلی با اشاره به فواید جامپینگ فیتنس گفت: افزایش تراکم استخوان، بهبود عملکرد قلب و عروق، افزایش جریان لنفاوی، افزایش ظرفیت ریوی، سم زدایی و پاک سازی بدن، تقویت تعادل و گیرنده های حسی عمقی و جذب شوک ناشی از دویدن به مفاصل که 85 درصد از فشارهای وارد بر بدن را تعدیل می کند، از مزایای این ورزش است.

 

وی اضافه کرد: تجهیزات این ورزش شامل ریباند دایره ای یا شش ضلعی با شش پایه، دسته حفاظتی، کش یا فنر و کفی با دوام طراحی شده است ی تواند وزنی حدود 120 کیلو را تحمل کند.

 

توکلی با اشاره به شروع فعالیت جامپینگ فیتنس در همدان گفت: این ورزش با وجود فعالیت کوتاه، با توجه به تبلیغات صورت گرفته از استقبال خوبی برخوردار شده و از کودک 6 ساله تا سالمند 70 وارد این رشته شده اند.

 

این مربی ورزش جامپینگ فیتنس یادآوری کرد: البته این رشته ورزشی برای افرادی که جراحی های سنگین داشته یا دیابت دارند، ممنوع است.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین کارگاه جامپینگ فیتنس بانوان گفت: این کارگاه در مرحله ثبت نام از مربیان دارای مدرک آمادگی جسمانی قرار دارد و پس از ماه رمضان نسبت به برگزاری آن با حضور مدرس فدراسیون اقدام می کنیم.

انتهای پیام/