کسب 85 عنوان فراملی ورزشی در همدان/ اعطای وام به سمن‌های کارآفرین

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: 100 میلیون تومان تسهیلات به سمن‌های کارآفرین در همدان اختصاص داده شد. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، فردای همدان، رسول منعم امروز در کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان از راه‌اندازی80 سازمان مردم نهاد در همدان خبر داد و  اظهار کرد: از دولت یازدهم 47 سازمان مردم‌نهاد در شهرستان […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: 100 میلیون تومان تسهیلات به سمن‌های کارآفرین در همدان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، فردای همدان، رسول منعم امروز در کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان از راه‌اندازی80 سازمان مردم نهاد در همدان خبر داد و  اظهار کرد: از دولت یازدهم 47 سازمان مردم‌نهاد در شهرستان همدان راه‌اندازی شده است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه جوانان در سطح کشور با تلاش دولت، گفت:‌ خوشبختانه در شهرستان همدان نیز بهمن ماه سال 95 شاهد راه‌اندازی خانه جوانان بودیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به برگزاری 170 جلسه در خانه جوانان به صورت خودجوش توسط سمن‌های همدان، افزود:‌ امسال به هر سمنی که در حوزه کارآفرینی بتواند برنامه‌ای ارائه دهد، 100 میلیون تومان در مرکز استان تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت سازمان ورزش و جوانان در حوزه ازدواج و تعالی خانواده است، خاطرنشان کرد: 56 برنامه را نظیر آموزش مربیان خانواده، کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، تشکیل مجمع خیرین ازدواج و … سال گذشته در این راستا برگزار کردیم.

 

منعم با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95 رشد قابل توجهی داشته است، افزود:سال95، 24 هزار و 630 فقره تسهیلات پرداخت شد که سال گذشته به 32 هزار و 25 فقره افزایش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات از 246 میلیارد تومان در سال 95 به 319 میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت، گفت: سال گذشته شاهد رشد 30 درصدی پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان بودیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: این در حالی بود که در سال 94، 56 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار جلسه را در ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار کردیم که 198 مصوبه داشت، افزود:‌ در شهرستان همدان دو ستاد تشکیل شد که خروجی آن 12 مصوبه بوده است.

 

منعم با بیان اینکه در حوزه فرهنگی طرح ساماندهی فضاهای فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: یادواره شهدا، مسابقات قرآنی و فرهنگی و … در هفته جوان و ازدواج سال گذشته برگزار شد.

 

وی از برگزاری 408 برنامه فرهنگی طی سال گذشته در همدان خبر داد و افزود:‌ در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت برگزاری جشنواره اوقات فراغت ادارات، بازدید از مراکز اوقات فراغت و سوق دادن برنامه‌های اوقات فراغت به سوی مهارت‌افزایی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد:‌ در حوزه ایجاد نشاط و شادابی و افزایش غرور ملی جوانان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 85 عنوان فراملی را از رقابت‌های آسیایی، جهانی و بین‌المللی بدست آورده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه قریب به 899 عنوان انفرادی و 89 عنوان تیمی توسط جوانان ورزشکار در عرصه‌های ورزشی به دست آمده است، افزود:‌ در حوزه ورزش همگانی رشد 3 درصدی را سال گذشته شاهد بودیم که در پایان این سال 26 درصد جمعیت استان گرایش به فعالیت ورزشی داشتند که از نرم کشوری بالاتر بوده است.

 

منعم با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته جوان امسال، گفت: از هشتم اردیبهشت ماه هفته جوان آغاز می‌شود و طی یک هفته برنامه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه امروز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را در این راستا برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار سمن ها با نماینده ولی فقیه، جشنواره تجلیل از برگزیدگان ورزشی، برگزاری جشنواره حضرت علی اصغر(ع) و… را در این هفته برگزار می‌کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان همدان از برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان ورزشی در مسابقات جهانی،‌ آسیایی و بین المللی خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور قریب به 140 قهرمان جوان، معاون وزیر و مسوولان استانی درتالار فجر همدان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهدای جوان کارت به جوانان استان طی این هفته، گفت: از طریق این کارت‌ها خدمات رایگان و نیم بها در استفاده از تله کابین، غارعلیصدر، استخر و… ارائه خواهد شد.

 

منعم با بیان اینکه موج آمادای با حضور مسوولان استان روز دوشنبه در خانه جوانان برگزار خواهد شد، افزود: تور همدان‌گردی ویژه جوانان حاشیه شهر در روز دهم و دهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره اینکه همایش پیاده روی همزمان با روز ورزش ویژه جوانان و خانواده‌های آنها در روز چهاردهم اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: حضور در صدا و سیما و نشست با اصحاب رسانه را طی هفته جوان در دستور کار داریم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید به برگزاری جشن روز ویژه جوانان و تقدیر از کارمندان جوان، افزود:‌ برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه بوعلی از دیگر برنامه‌هاست.

 

وی از ادارات خواست تا جوان برتر را در 15 بخش معرفی کنند و ادامه داد: این برنامه در سطح وزارت ورزش نیز پیگیری می‌شود و اسامی افراد را به مرکز خواهیم فرستاد.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری