استان همدان پتانسیل قهرمان‌پروری سه‌گانه را دارد

رئیس هیات سه گانه استان همدان گفت: به فکر فراهم نمودن مکان و تجهیزات مناسب در تمام رده های سنی این رشته هستیم . به گزارش “فردای همدان”، علی خدابنده لو اظهار کرد: در این راه به فکر افزایش دانش مربیان و برگزاری دوره های همگانی و قهرمانی با کمک فدراسیون و اداره ورزش و […]

رئیس هیات سه گانه استان همدان گفت: به فکر فراهم نمودن مکان و تجهیزات مناسب در تمام رده های سنی این رشته هستیم .

به گزارش “فردای همدان”، علی خدابنده لو اظهار کرد: در این راه به فکر افزایش دانش مربیان و برگزاری دوره های همگانی و قهرمانی با کمک فدراسیون و اداره ورزش و جوانان هستیم.
رشد و ارتقای ورزش های سه گانه و استفاده از پتانسیل های استان اراده و حمایت فدراسیون و دستگاه ورزش استان را می طلبد.
قصد داریم با برگزاری دوره استعداد یابی و دوره های مربیگری و داوری این ورزش پر اهمیت که متاسفانه مغفول مانده است را به جایگاه واقعی خود در استان برسانیم.
همچنین تیم هایی قوی و حرفه ای را در رده های مختلف نونهالان ،نوجوانان و جوانان جهت شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی آماده کنیم .
خدابنده لو یکی دیگر از برنامه های مهم هیات را تعامل با آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: همکاری با آموزش و پرورش نقش موثری در توسعه و گسترش این رشته ورزشی در سطح استان داشته باشد.
رئیس هیات سه گانه درباره فعالیت ورزشکاران این رشته تصریح کرد: ورزشکاران مرد همزمان در سه رشته شنا، دوومیدانی و دوچرخه سواری انجام می دهند اما بانوان در دو رشته دوومیدانی، دوچرخه سواری فعالیت می کنند.
این شهر بخاطر کوهستانی بودن و همچنین داشتن ظرفیت بالای ورزشکاران، در ورزش سه گانه مستعد است.
در حال حاضر بیش از 200 ورزشکار در همدان به ورزش سه گانه مشغول هستند. البته استقبال آقایان در این ورزش بیشتر بوده و تعداد زیادی ازورزشکاران را مردان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه این ورزش درآمد زا نیست، افزود: شاید یکی از عمده مشکلات ما کمبود بودجه باشد. از سویی چون این ورزش شناخته شده نیست هیچکس حاضر نیست به عنوان اسپانسر وارد عرصه شود.
رسانه ها در این راه می توانند به ما کمک زیادی کنند. اگر مسابقات این رشته پخش شود مردم بیشتر با آن آشنا می شوند.
هیات سه‌گانه همدان استخر شنا به طور منحصر در اختیار ندارد و فضای استخرها در دست هیات شنا و بخش‌های خصوصی است.
با اینکه حرف اول در این رشته را شنا می زند و طبیعتا استانهای ساحلی باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند، اما مناطق کوهستانی در ایران پیشرفت های بیشتری داشته اند و همدان هم از این قاعده مستثنی نیست و یکی از قطب های این رشته ورزشی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه سه گانه یک رشته المپیکی است، اعلام کرد: خوشبختانه ورزشکاران خوبی در این رشته پرورش داده ایم .
خدابنده لو به آغاز سفرهای شهرستانی اشاره کرد و گفت: قصد داریم در این سفرها ضمن دیدار با روسای ورزش و اعضای هیات سه گانه شهرستان ها، به طرح مشکلات و راهکارهای لازم برای رفع نیازها بپردازیم ضمن اینکه قدردانی و تقدیر از قهرمانان و تلاشگران این ورزش در شهرستان ها را لحاظ کرده ایم.
تیم ورزش سه گانه استان همدان بهمن ماه امسال برای اولین بار مقام سوم مسابقات قهرمانی جوانان کشور را از آن خود کرد که نشان می دهد در این رشته از پتانسیل بسیار بالایی برخورداریم چرا که با وجود محدودیت در امکانات و فرصت کم برای استعدادیابی و تمرین توانستیم تیمی مستعد را روانه مسابقات کنیم و در مقابل تیم های آماده و قدرتمند قرار بگیریم.