همدان پيشتاز کنترل آنفولانزاي فوق حاد پرندگان است

گروه جامعه: کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان در کنترل آنفولانزاي فوق حاد پرندگان عملکرد موفقي داشته است. به گزارش “فردای همدان” علی تعالی ضمن قدرداني از حضور پرشکوه مردم قدرشناس در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت : مردم همدان امسال هم همچون سال هاي گذشته با حضور بي نظير خود در راهپيمايي […]

گروه جامعه: کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان در کنترل آنفولانزاي فوق حاد پرندگان عملکرد موفقي داشته است.

به گزارش “فردای همدان” علی تعالی ضمن قدرداني از حضور پرشکوه مردم قدرشناس در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت : مردم همدان امسال هم همچون سال هاي گذشته با حضور بي نظير خود در راهپيمايي 22 بهمن برگ زريني بر افتخارات انقلابي خود افزودند.

 

فرماندار همدان با اشاره به افتتاح مرکز جامع درماني ابرو با 10 ميليارد ريال اعتبار افزود : اداره بهداشت شهرستان همدان در بهره برداري پايگاه هاي بهداشتي و درماني روستاها عملکرد خوبي داشته و پروژه هاي مهمي را در روستاهاي شهرستان همدان افتتاح کردند .

 

وي تصريح کرد : اولين نگراني خانواده ها در مداواي بيماران خود بحث هزينه هاي درمان بود که اجراي طرح تحول سلامت دولت يازدهم و دوازدهم اين نگراني ها را بر طرف کرد .

 

اين مقام مسئول ادامه داد : ما بعضا شاهد بوديم براي جراحي هاي ساده و سنگين اعم از عمل هاي آپانديس ، قلب يا حتي زايمان اجراي درمان منوط به واريز وجوه بود اما در طرح تحول سلامت دغدغه پرداخت هزينه براي همراهان بيمار از سوي دولت حذف شده و اولويت درمان بيمار است .

 

وي اضافه کرد : خدمات دولت در تحول نظام سلامت نمونه اي کم نظير از اقدامات دولت ها در حوزه سلامت کشور بوده که وزير بهداشت در ملاقات هيات وزيران با مقام معظم رهبري مورد تمجيد قرار گرفت .

 

فرماندار شهرستان همدان عنوان کرد : از ديگر خدمات اين طرح مي توان به کاهش چشمگير ميزان هزينه بستري بيماران، ارتقاي کيفيت خدمات در مراکز درماني و بيمارستاني ، افزايش برخورداري روستاهاي دوردست شهرستان از حضور پزشک و در راس آن حمايت مالي مردم در مقابل هزينه هاي سنگين خدمات درماني اشاره کرد .

 

وي خاطر نشان کرد : توجه به اقشار کم برخوردار جامعه يکي از اولويت هاي وزير بهداشت و درمان است به نحوي که در سفر هاي استاني عمل هاي بي شماري را در مناطق کم برخوردار و روستايي انجام و از نزديک روند اجراي طرح تحول سلامت را در روستاها ارزيابي کرده است .

 

تعالي اظهار داشت : شهرستان همدان پيشتاز اقدامات پيشگيرانه و مقابله اي آنفلانزاي فوق حاد پرندگان در کشور بود و با پيگيري هاي کارگروه سلامت و اميت غذايي شهرستان اين مساله در همدان بخوبي کنترل شد .

 

وي افزود : ارزيابي به موقع تيم ويژه کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان از موارد گزارش شده که احتمال آلودگي و ابتلاي آنفلانزاي فوق حاد پرندگان بومي ، پرورشي و وحشي را داشته قابل تقدير است .

 

وي خواستار شد : اداره جهاد کشاورزي روند واگذاري مرغداري هاي استيجاري و آموزشي را کنترل بيشتري داشته باشند تا پروسه توليد مرغ به صورت سنتي انجام نشود .

 

فرماندار شهرستان همدان در خصوص پساب فاضلاب پادگان قهرمان نيز گفت : مطالعه طرح انتقال پساب فاضلاب پادگان شهيد قهرمان ، روستاي مهدي آباد ، يکن آباد و انصار الامام به کلکتور مريانج صورت گرفته و برآورد مالي آن اعلام شود .

 

وي اضافه کرد : آموزش شيوه صحيح تغذيه بايد از آموزش و پرورش و آگاهي به اولياي دانش آموزان شروع شود تا بازخورد مثبتي را شاهد باشيم .

 

تعالي در استفاده از ظرفيت هاي موجود براي تشويق نسل جديد به ورزش تصريح کرد : فضاي ورزشي موجود مدارس در ساعات غير آموزشي براي استفاده ورزشي دانش آموزان مهيا شود .

انتهای پیام/