هنر به چه کار می‌آید

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استام همدان گفت: خانه نقاشان با همکاری کانون اسلامی خواهران مجموعه نشست‌هایی با موضوع کارکردهای هنر برگزار خواهد کرد. به گزارش “فردای همدان”، سید یونس اشرفی‌پور در این باره گفت: با گسترش استفاده از امکانات فضای مجازی، ما هر روز با تصاویری از آثار هنری […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استام همدان گفت: خانه نقاشان با همکاری کانون اسلامی خواهران مجموعه نشست‌هایی با موضوع کارکردهای هنر برگزار خواهد کرد.
به گزارش “فردای همدان”، سید یونس اشرفی‌پور در این باره گفت: با گسترش استفاده از امکانات فضای مجازی، ما هر روز با تصاویری از آثار هنری مواجه می شویم که درک چندانی از آنها نداریم، آثاری که گاه با قیمت های نجومی خریداری می شوند. هر روز مراکز متعدد هنری در سراسر جهان بازگشایی می شوند؛ موزه‌هایی که برای تهیه و نگهداری آثار هنری هزینه‌های بسیاری می کنند. اما دلیل ارزشمندی هنر چیست؟
وی افزود: همه‌ی ما می دانیم که ارتباط مستقیمی بین هنر و فرهنگ وجود دارد اما درک این ارتباط نیاز به بازگشایی مفاهیم آثار هنری دارد. مهم ترین دلیلی که موجب عدم جذب عموم جامعه به هنر و به ویژه هنرهای تجسمی می شود این است که ما نمی دانیم هنر چه کارکردی دارد و فایده‌ی ارتباط داشتن با هنر چیست؟
اشرفی ادامه داد: بعضی از متفکران هنر را خارج از محدوده کارکرد گرایی دانسته اند، اما واقعیت این است که هنر در هر قالبی که باشد می تواند کارکردهای مفیدی برای ما داشته باشد.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان همدان اضهار کرد: “هنر به چه کار می آید” عنوان مجموعه جلساتی است که خانه نقاشان حوزه هنری استان همدان با همکاری کانون اسلامی خواهران اقدام به برگزاری آن نموده و تلاش دارد با روشن کردن زاویه های پنهان “کارکرد های آثار هنری” ارتباط عموم جامعه را با هنر تقویت نماید.
اشرفی‌پور در پایان اظهار کرد: این نشست‌ها از 12 بهمن‌ماه به مدت چهار جلسه، روزهای پنج‌شنبه هر هفته ساعت 15:30 در محل کانون اسلامی خواهران واقع در خیابان مهدیه، کوچه مسجد مهدیه برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه حضوری در ساعات اداری و یا تماس با شماره 38278149 در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

انتهای پیام/