مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برگزاری دو رویداد فرهنگی و هنری همدان در برخی کشورها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به شعار سال مبنی بر " جهش تولید با مشارکت مردم"، اشاره و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از سال گذشته برای تحقق این شعار برنامه هایی را شروع کرده و امیدواریم امسال عملی شود.

به گزارش فردای همدان، مسعود ویژه، به برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از حوزه هنر و هنرمندان استان در سال جدید اشاره و اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در برخی کشورها دو رویداد فرهنگی و هنری را با حضور هنرمندان استان همدان برگزار کنیم که مقدمات آن فراهم شده و در اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به شعار سال مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از سال گذشته برای تحقق این شعار برنامه هایی را شروع کرده و امیدواریم امسال عملی شود.

وی از طراحی یک پایگاه اطلاع رسانی برای عرضه محصولات هنری هنرمندان استان همدان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این پایگاه همزمان با عید سعید فطر رونمایی شود.

ویژه ادامه داد: هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را در این پایگاه بارگذاری کرده و مخاطبان و علاقمندان می‌توانند آثار هنرمندان را خریداری کنند.

وی از راه اندازی اولین فروشگاه دائمی عرضه محصولات هنری هنرمندان استان در طبقه زیرین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبر داد و گفت: همه هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را در این فروشگاه عرضه کرده و به فروش برسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: این فروشگاه در راستای حمایت از هنرمندان و رونق تولید در راستای شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی هگمتانه که به دنبال آن شهر همدان به پایتخت گردشگری تبدیل می شود، برخی رویدادهای فرهنگی را در استان همدان اجرا خواهیم کرد.

ویژه در بخش دیگری به نگاه فرهنگی مسئولان شهرستان ملایر در حوزه فرهنگ و هنر و برگزاری جشنواره «شب های تاک» در اردیبهشت ماه در این شهرستان اشاره کرد و این جشنواره را یک رویداد بزرگ در عرصه  موسیقی خواند.

وی همچنین از ارسال بسته‌های محتوایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به نهادها و ادارات استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان نیز با حضور ۲۲ ناشر و عرضه کتب مختلف دینی در شهرستان ملایربرگزار گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و جنگ‌های شادی که همزمان با ایام تعطیلات نوروز در شهر همدان و دیگر شهرستانها با همکاری هنرمندان را نیز از دیگر برنامه های این اداره برشمرد.