پارک‌های آرامش در همدان ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان از تبدیل پارک‌های سطح شهر به  پارک های آرامش در راستای سالم سازی فضا و ایجاد نشاط اجتماعی برای خانواده‌ها خبر  داد.    به گزارش “فردای همدان”، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورا  اظهار کرد: […]

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان از تبدیل پارک‌های سطح شهر به  پارک های آرامش در راستای سالم سازی فضا و ایجاد نشاط اجتماعی برای خانواده‌ها خبر  داد.

 

 به گزارش “فردای همدان”، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورا  اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداریها ایجاد فضایی سالم و آرام برای شهروندان در اقشار مختلف سالمندان، توان یابان، کودکان و خانواده هاست که در این راستا اقداماتی با تاکید شوا و همت شهرداری همدان اجام شده ا ست.

 

گردان با بیان اینکه پارکهای شهر همدان با توجه به شاخص های استاندارد سالم سازی می شوند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی از  پارکهای سطح شهر بزه و ناهنجاریهایی مشاهده می شود در اجرای طرحی این فضاها برای آسایش و آرامش خانواده ها آرام و سالم سازی می شود که از جمله اقدامات می توان به طرح پاکسازی این فضاها از ناهنجاریهایی از جمله تردد موتورسیکلت ها، عرضه مواد مخدر و قلیان و اجرای برنامه های بانشاط برای کودکان و خانواده ها در بخش های مختلف اشاره کرد.

 

وی پارک آرامش را منجر به ایجاد فضای با نشاط در شهر برشمرد و یادآور شد: در ابتدای اجرای این طرح، پارک پرواز به عنوان پارک پایلوت در نظر گرفته شده است و لازم است در اجرای طرح پارک آرامش تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط وارد کار شده و مدیریت شهری را در این زمینه یاری کنند.

 

این عضو شورای شهر تاکید کرد: آرامش اساسی ترین مولفه در مدیریت شهری است و انتظار می رود تمامی پارکهای شهر هم آرام و سالم سازی شوند.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه با تاکید بر اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری افزود: همدان پتانسیل های زیادی در بخش های مختلف بویژه گردشگری دارد که مدیریت شهری باید با نوآوری ها و اجرای طرح های نو در راستای ایجاد تحول شهر گام بردارد.

 

کامران گردان به مصوبه طرح احداث بازارچه پرندگان زینتی و طیور اشاره کرد گفت: سایت پرندگان از مصوبات دوره چهارم شوراست که لازم است هر چه سریعتر عملیاتی شود.

 

گردان در ادامه به برگزاری رویداد مهم همدان پایتخت گردشگری 2018 هم اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد بسیار مهمی است که ایجاد بسترهای گردشگری در این زمینه لازم است و ساماندهی روز بازارها، پارک آرامش و بازارچه پرندگان زینتی و طیور در این زمینه بسیا رحائز اهمیت و تاثیرگذار است.

 

وی اضافه کرد: بازارچه های محلی و روز بازارها در تمرکززدایی از مرکز شهر تاثیرگذار است به گونه ای که تردد شهروندان برای خرید به مرکز شهرکاسته شده و این امر در کاهش ترافیک و هزینه های مدیریت شهری بسیار موثر است.

 

گردان اظهار کرد: می توان برای احداث بازارهای محلی و روز بازارها از مشارکت سرمایه گذاران کمک گرفت و تخفیفات ویژه ای برای اخذ پروانه لحاظ کرد و نیز در تمامی مناطق و شهرک ها این بازارچه ها را ایجاد کرد.

 

رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم بر ایجاد پارکهای تخصصی و موضوعی تاکید کرد و گفت: در صورت احداث یا ایجاد پارک و فضای مناسب کودکان باید فضا و امکانات مورد نظر فراهم شود.

 

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: فرهنگ احترام به فضای عمومی و رعایت حقوق شهروندی باید در جامعه نهادینه شود.

 

 سید مسعود عسگریان با تاکید بر اینکه مردم نیاز به آرامش دارند و برای این امر از  فضاهای سبز و پارکها استفاده می کنند، افزود: بر این اساس باید برنامه های ایجاد وتبدیل پارکها به پارک آرامش، به صورت غیر محسوس اجرایی شود تا شهروندان احساس آرامش را داشته باشند.

 

عسگریان اضافه کرد: لازم است برای جذب سرمایه گذار بازارچه های محلی فراخوان عمومی داده شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شوری شهر همدان نیز ضمن گلایه از شهرداری اظهار کرد: برای دریافت گزارشی از روند پروژه ها، طرح ها و مذاکرات سرمایه گذاری شهرداری نامه ای به مدیریت شهری ارسال شده که متاسفانه تا کنون گزارشی به شورا در این خصوص ارائه نشده است.

 

مریم روانبخش با بیان اینکه برای اجرای طرحی اگر منتظر بمانیم فرصت سوزی کرده ایم ،تاکید کرد: برای ایجاد بازارچه های محلی یا روز بازارها نباید منتظر معرفی زمین شد بلکه باید با بازدید از سطح شهرضمن شناسایی زمین، مکان های مناسبی را برای اجرای طرح جانمایی کرد .

 

روانبخش اضافه کرد: می توان برای ایجاد بازارچه ها شهروندان را در امر سرمایه گذاری مشارکت داد.

 

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به7 دی ماه اظهار کرد: همدان در کور کردن چشم فتنه در کشور با محوریت آیت الله نوری همدانی و فرماندهی سردار شهید همدانی به فرماندهی محمد رسول الله سپاه تهران پیشگام بود که پس از دو روز در دیگر شهرها و استانهای کشور آغاز شد.

 

اکبر کاوسی امید اضافه کرد: مردم همدان در رویداد 7 دی بصیرت خود را نسبت به مقام معظم رهبری نشان دادند.

 

وی در بخش دیگر سخنانش بر بهنگام انجام دادن کارها توسط مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: اگر طرح ها در موقع خود اجرایی نشوند عقیم مانده و کاری پیش نمیرود.

 

کاوسی امید با تاکید بر اولویت بندی کردن اقدامات و کارهای شهرداری اضافه کرد: اقدامات باید بر اساس اولویت ها و به ترتیب اجرایی شوند و  از فرصت سوزی ها باید جلوگیری کرد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری همدان درباره ایجاد پارک‌های جدید در شهر گفت: در حال بررسی پروژه ایجاد “پارک شهدا” در شهر هستیم چراکه معتقدیم شهرداری همدان با ایجاد فضاهای جدید می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد.

 

مجید درویشی با استقبال از اجرای طرح “پارک آرامش” در پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری همدان از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی  شهرداری اضافه کرد: ازنظر ما اجرای این طرح هیچ منافاتی با مدیریت سخت‌افزاری پارک‌ها توسط سازمان زیباسازی ندارد و می‌تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد.

 

درویشی همچنین با اشاره به شکل‌گیری گروه ناظران در شهرداری برای نظارت بر پروژه میدان میوه و تره‌بار همدان بیان کرد: خوشبختانه پس از انتخاب مسئول پروژه، اقدامات خوبی در این پروژه صورت گرفته و پیشرفت‌های خوبی نیز به دست آمد.

 

وی با تأکید بر اینکه دلیل استقرار نیروهای شهرداری در این پروژه مراقبت از منافع شهرداری و نظارت بر کارها است تصریح کرد: قرار است روزانه چهار هزار خودرو در مسیر این پروژه تردد کنند درحالی‌که مسیر تعریف‌شده برای آن مناسب نیست بنابراین برای رفع این مشکل سه طرح توسط  شرکت مشاور طرح  پیشنهاد شد تا درنهایت یک طرح به‌عنوان مسیر اصلی انتخاب شود.

 

درویشی بابیان اینکه برای غرفه داران میدان بار جدید سه تیپ غرفه تعریف شده است، عنوان کرد: ازجمله نکات مهمی که باید در این پروژه لحاظ شود تهیه تسهیلات لازم و مناسب برای سرمایه‌گذار است تا کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.

 

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان نیز گفت: پروژه راه‌اندازی سایت پرندگان در راستای ساماندهی مراکز فروش مجاز و غیرمجاز طیور و پرندگان زینتی  داخل سطح شهر همدان اجرایی می‌شود.

 

معراج عاشورلو اظهار داشت: پیشگیری از خطرات حضور پرندگان در سطح شهر و امکان بروز و شیوع بیماری‌هایی مانند آنفولانزای پرندگان و برخی معضلات اجتماعی رخ‌داده در مراکز فروش پرندگان،  از دیگر اهداف شهرداری برای ساخت سایت پرورش و فرش پرندگان زینتی در همدان است.

 

عاشور لو اضافه کرد: سایت پرورش و فروش پرندگان زینتی و طیور همدان قرار است با مشارکت بخشی خصوصی و همکاری شهرداری همدان در حاشیه میدان امام حسن(ع) و بالای روستای شورین در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع و با اعتباری نزدیک به 16 میلیارد تومان ساخته شود.

 

وی بابیان اینکه ساخت این پروژه حداقل به دو سال زمان احتیاج دارد گفت: پروژه سایت پرندگان همدان در مرحله صدور مجوز قرار دارد و با توجه به استقبال کسبه و اتحادیه مربوطه امیدواریم این طرح در مدت تعیین‌شده به پایان برسد.

 

مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان گفت: در اجرای پارک آرامش از ظرفطیت های مردمی، همکاری بهزیستی و دادگستری با معاونت انجام خواهد شد.

 

روح الله وجدی هویدا اضافه کرد: اقدامات ایجاد پارک آرامش از شهرویور ماه کلید خورد که از نیمه دوم اسفند ماه اجرایی خواهد شد که ابتدا پارک پرواز به عنوان پایلوت در این زمینه انتخاب شده است.

انتهای پیام/