پيشرفت 66 درصدي پياده‌راه ميدان امام (ره) و اکباتان

فرماندار همدان گفت: پياده‌راه سازي در رينگ مرکزي اتفاق خوبي است که چهره شهر را تحت تأثير قرار مي‌دهد.   به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در شوراي هماهنگي ترافيک شهرستان همدان، با تقدير از شهرداري همدان، مديران شهرداري مناطق يک و دو، دستگاه‌هاي خدمات‌رسان و اصناف در اجراي طرح پياده‌راه‌سازي، اظهار کرد: اجراي فاز […]

فرماندار همدان گفت: پياده‌راه سازي در رينگ مرکزي اتفاق خوبي است که چهره شهر را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در شوراي هماهنگي ترافيک شهرستان همدان، با تقدير از شهرداري همدان، مديران شهرداري مناطق يک و دو، دستگاه‌هاي خدمات‌رسان و اصناف در اجراي طرح پياده‌راه‌سازي، اظهار کرد: اجراي فاز دوم پياده‌راه سازي در ميدان امام(ره) و اکباتان اتفاق خوبي است که چهره شهر را در رينگ مرکزي تحت تأثير قرار مي‌دهد و بازتاب آن در بين مردم خوب بوده است.

 

وي پياده‌راه سازي بوعلي را مقدمه‌اي بر انجام کار در ساير خيابان‌هاي منتهي به ميدان امام(ره) دانست و گفت: ابتداي ورود به طرح پياده‌راه سازي، تجمعات زيادي را شاهد بوديم و مردم نگران بودند اما با تعامل بين دستگاه‌ها و همکاري اصناف فاز اول به سرعت انجام شد.

 

فرماندار شهرستان همدان بيان کرد: در فاز دوم پياده‌راه ميدان امام (ره) که اعتباري در حدود 5 ميليارد تومان به آن اختصاص يافته شاهد پيشرفت فيزيکي 67 درصدي هستيم که اميدواريم تا عيد اين پروژه آماده شود؛ 95 درصد تأسيسات در پروژه پياده‌راه‌سازي انجام شده است.

 

وي با بيان اينکه به‌روزرساني زيرساخت‌ها در اين پروژه به ويژه در بخش آب و فاضلاب کار حجيم و سختي بود که انجام شد، افزود: اميدوارم اين کار يک يادگار با ارزش شود البته از 12 سال پيش اين طرح تصويب شد اما هيچ فرماندراي به دليل مسائل اجتماعي ورود نکرد و ما زمينه‌ها را آماده و به اين موضوع ورود کرديم.

 

تعالي با تأکيد بر اينکه کار اصلي را در اجراي طرح پياده‌راه‌سازي شهرداري و دستگاه‌هاي خدماتي انجام مي‌دهند، تصريح کرد: فرمانداري نيز به منظور رفع مسائل اجتماعي در اين خصوص ورود کرد و انجام کار در فاز دوم نيز به خوبي در حال انجام است.

 

وي با بيان اينکه مشکلاتي از نظر ميراث فرهنگي در اجراي طرح پياده‌راه‌سازي داريم، ادامه داد: دو جلسه استاندار به لحاظ حساسيت موضوع شخصاً با اعضاي شوراي تأمين در ميراث فرهنگي جلسه‌اي به منظور بازگشايي مسير آهن‌فروش‌ها برگزار کردند که دوستان وعده‌هايي داشتند و مصوبه‌اي داشتيم.

 

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: هنوز هم در اين حوزه مشکلاتي داريم و امروز هم تعدادي از آهن‌فروشان قصد داشتند مجدداً تجمع کنند؛ درخواست دارم فرصت دهند، تا هفته آينده اگر ميراث فرهنگي براي ايجاد مسير آهن‌فروش‌ها همکاري نکند مجبور به اجراي مصوبه شوراي تأمين هستيم.

 

وي با تأکيد بر اينکه بازگشايي مسير براي آهن‌فروش‌ها مشکلي براي ميراث ندارد چراکه آن منطقه انتهايي طبق اظهار نظر کارشناس ميراث فرهنگي صخره و سنگ است، يادآور شد: جالب اين است اداره کل ميراث فرهنگي براي انتفاع خود پارکينگ بزرگي در اين منطقه خاک‌برداري کرده و به بخش خصوصي اجاره داده است.

 

تعالي با بيان اينکه انتظار تعامل بيشتري از ميراث فرهنگي داشتيم، اظهار کرد: زماني که ما مي‌خواهيم 20- 30 متر را براي مسير آهن‌فروش‌ها بازگشايي کنيم ميراث فرهنگي مي‌گويد با اين کار کل ميراث فرهنگي را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

وي با بيان اينکه انتظار داريم شهرداري براي بررسي موضوع با ميراث فرهنگي ورود کند تا زودتر طرح را که پيمانکار معطل است انجام دهيم، افزود: هرکسي در خصوص طرح ميدان امام(ره) چيزي مي‌گويد؛ طرح بايد همان طرح مطالعه شده باشد مگر اينکه به اشياي تاريخي آنچناني برسيم که هنوز هم نرسيديم، آثار کشف شده هم که مي‌گويند در اين مکان تخليه شده است.

 

فرماندار همدان در ادامه در خصوص ورودي شهر همدان نيز تصريح کرد: ورودي شهر همدان در هر دو طرف مشکل داريم اما ورودي شهر ملاير نياز به ساماندهي داشت؛ بايد از پيگيري‌هاي جدي آقاي خجسته نماينده مردم همدان و فامنين تشکر کنم، اين پيگيري‌ها يکي از علل ورود ما بود.

 

تعالي به عرض کم و ترافيک زياد در ورودي شهر همدان از سمت ملاير اشاره کرد و ادامه داد: هنوز کنارگذر شرقي در اولويت نيست؛ شهرداري به ساماندهي ورودي ملاير با اعتبار 3.5 تا 4 ميليارد تومان ورود کرد که بتوانيم ساماندهي و دوربرگردان ايجاد شود.

 

وي ساماندهي ورودي از سمت ملاير را کار بسيار خوبي دانست و خاطرنشان کرد: اين اقدام در مباحث ترافيکي تأثير بسياري دارد؛ اگر موانعي از لحاظ تملک نباشد کار با سرعت خوبي پيش مي‌رود.

 

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه در بحث کنارگذر غربي نيز کار خوب پيش مي‌رود، يادآور شد: مقداري در تملک‌ها در مناطق محدودي مشکل وجود داشت که در صورت انجام کار خوبي است؛ بحث مهم در کنارگذر غربي عرض جاده 12 متر ديده شده که مناسب نيست و مانند مسير آورزمان مي شود.

 

وي با تأکيد بر اينکه بايد کنارگذر غربي به صورت چهاربانده باشد، اظهار کرد: اگر اين مسير دوطرفه باشد، جاده مرگ مي‌شود و هر روز مشکلات خواهيم داشت؛ در غير اين صورت بايد يکطرفه شود.

 

تعالي در اجراي طرح‌ها بيشترين زحمت را بر دوش راهور و راهنمايي و رانندگي دانست و گفت: در ميدان امام (ره) با اجراي طرح پياده‌راه سازي، بار ترافيکي در اطراف پخش شده و بايد زحمات بيشتري براي ساماندهي بار ترافيکي انجام شود.

 

وي در بخش پاياني سخنانش نيز خواستار جانمايي و احداث سرويس‌هاي بهداشتي در پياده‌راه‌ها شد و بيان کرد: با توجه به جمعيت قابل توجه مراجعه‌کنندگان يکي از ضرورت‌هاي مهم اين چنين مراکز جمعيتي پيش بيني سرويس بهداشتي براي شهروندان و گردشگران است.

 

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان نيز به تشکيل هشت جلسه شوراي هماهنگي ترافيکي شهرستان همدان و سه جلسه بازديد از ابتداي سال اشاره کرد و گفت: 67 بند مصوبه حاصل جلسات بوده و دو جلسه شهرداري کارشناسي ترافيک و آرام‌سازي با مديريت شهرداري نيز برگزار شد.

 

رضا زماني با بيان اينکه پروژه ساماندهي محور جاده ملاير در محدوده طرح تفصيلي همدان در حال اجراست، تصريح کرد: با توجه به بررسي‌ها در شهرداري اين نتيجه حاصل شد که باند 12 متر با توجه به حجم تردد و توسعه تعريض شود و اين پيشنهاد ارائه شد.

 

وي در ادامه با اشاره به اجراي پياده‌راه سازي و مشکلات ترافيکي در نقاط مربوطه، يادآور شد: وضعيت خيابان‌ها از ابتداي ميدان امام(ره) اسفناک است و نارضايتي مردم و کسبه را منجر شده است؛ ابتداي خيابان‌ها در اين مناطق پايانه شده است.

 

معاون فني و عمراني شهرداري همدان گفت: تا به امروز اجراي پياده راه سازي در ميدان امام (ره) و اکباتان به ترتيب 65 و 67 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

انتهای پیام/