شهرستان همدان پايلوت توليد انرژي خورشيدي خواهد شد

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان همدان گفت: موقعيت جغرافيايي شهرستان همدان در توليد انرژي پاک و تجديد پذير برق بسيار مناسب بوده و از استاندارد هاي توليد بهينه برخوردار است . به گزارش “فردای همدان”، مهندس رضا زماني اظهار کرد: نياز بيش از پيش به برق در آينده سبب تائيد تقاضاي تاسيس […]

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان همدان گفت: موقعيت جغرافيايي شهرستان همدان در توليد انرژي پاک و تجديد پذير برق بسيار مناسب بوده و از استاندارد هاي توليد بهينه برخوردار است .

به گزارش “فردای همدان”، مهندس رضا زماني اظهار کرد: نياز بيش از پيش به برق در آينده سبب تائيد تقاضاي تاسيس نيروگاه هاي کوچک با بهره گيري از پيمانکاران و سرمايه گذاران بخش خصوصي شده است .

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان همدان با بيان اينکه “تاسيس نيروگاه هاي خورشيدي نياز به زميني مسطح دارد” اضافه کرد : چندين نيروگاه خورشيدي موفق درکشور توسط پيمانکاران داخلي و نظارت کشور هاي مبدع اجرا شده است.

 

وي از امکان واگذاري زمين هاي منابع طبيعي بعد از طي مراحل قانوني در مهلت هاي تحت پيمان تاسيس اين واحد هاي توليد نيروي برق خبر داد و افزود : شهرستان همدان به دليل استعداد و استاندارد هاي زيست محيطي پايلوت توليد انرژي هاي پاک در کشور خواهد شد .

 

اين مقام مسئول بيان کرد : خاصيت تابش نور خورشيد در بيش از 280 روز سال ، ارتفاع مناسب از سطح دريا و زمين هاي مسطح نزديک به ايستگاه هاي رفت و برگشت برق سه عامل مهم در ايجاد نيروگاه هاي خورشيدي و توليد بهينه برق شهرستان همدان مي باشد .

 

وي از سرمايه گذاري 9 ميليون يورويي خبر داد و عنوان کرد : سرمايه گذار متقاضي داخلي که تجربه احداث نيروگاه خورشيدي را دارد بعد از جانمايي در زميني به مساحت 10 هکتار  اقدام به اجراي اين نيروگاه رو خواهد کرد .

 

مهندس زماني اضافه کرد : اين نيروگاه خورشيدي 7 مگا واتي پس از تاسيس به شبکه توزيع نيروي برق متصل خواهد شد .

 

وي از امکان ايجاد اين نيروگاه در زمين هاي بياباني و نمک زار گفت و تصريح کرد :  تضمين خريد توليد برق نيروگاه هاي خورشيدي طي 20 سال از سوي وزارت نيرو تضمين شده است .

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان همدان افزود : اين نيروگاه ها به طور متوسط از ساعت 6 صبح پس از طلوع تا ساعت 19 قبل از غروب خورشيد توليد برق خواهند داشت .

 

وي خاطر نشان کرد : سرمايه گذاري در اين زمينه هم گارانتي اجرا داشته و هم  برگشت سرمايه را طي 5 سال به دنبال خواهد داشت .

 

زماني خواستار شد : شرکت نيروي برق محل هايي که امکان احداث نيروگاه خورشيدي را دارند جانمايي کرده و به فرمانداري اعلام کند .

 

وي در پايان گفت : توليد 200 مگاواتي برق از انرژي خورشيدي براي همدان پيش بيني شده که تاکنون 120 مگاوات آن جانمايي و تحويل متقاضيان شده است .

 

انتهای پیام/