با شفاف سازی کامل به بازار شایعات پایان دهید

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به کاوش های اخیر میدان امام خمینی (ره) شهر همدان گفت: از مسئولین استان و متولیان میراث فرهنگی همدان خواسته ایم که با شفاف سازی کامل به بازار شایعات پایان بدهند. به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته با اشاره به این که در اذهان مردم روایات […]

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به کاوش های اخیر میدان امام خمینی (ره) شهر همدان گفت: از مسئولین استان و متولیان میراث فرهنگی همدان خواسته ایم که با شفاف سازی کامل به بازار شایعات پایان بدهند.

به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته با اشاره به این که در اذهان مردم روایات متفاوتی از این پروژه و اکتشافات این کاوش وجود دارد که تعدد روایات و متناقض بودن آن بسیار خطرناک بوده و امنیت زیر سطحی این منطقه را در اینده مورد مخاطره قرار خواهد داد گفت: پروژه باید زیر نظر دائمی خبرنگاران و کارشناسان تخصصی بررسی و نهایتا در مورد این کاوش اظهار نظر شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس بیان داشت: اگر کارشناسان تخصصی به این نتیجه برسند که کاوش باید حفظ و به موزه تبدیل شود شهرداری هم طرح پیاده راه میدان امام را با تغییر و مد نظر قرار دادن این موزه لحاظ کند تا هم پروژه هر چه سریعتر به ثمر برسد و هم آثار کشف شده حفظ شود و در غیره این صورت باید مسایل و جزئیات تخصصی این پروژه با حضور خبرنگاران و متخصصین باستان شناسی طی برنامه ای شفاف و سوالات پاسخ داده شود و هیچ نقطه ابهامی در این پروژه برای اذهان مردم و فضای خبری همدان باقی نماند.

خجسته افزود: نباید به خاطر انجام پروژه عمرانی میراث تاریخی شهر مورد تهدید قرار بگیرد و بنده به عنوان نماینده در بدو این اکتشاف در پروژه حضور یافتم و در حال حاضر نیز پیرو پیگیری ها انجام شده منتظره ارائه گزارش کامل و تخصصی اداره میراث فرهنگی در مورد این موضوع هستم.

وی در پایان با تاکید بر این که کشف هر میراثی در همدان یک فرصت بزرگ گردشگری است که می تواند با بی تدبیری به چالشی اجتماعی تبدیل شود، گفت: در صورت ارزشمند بودن اکتشافات از شهرداری همدان می خواهیم تا سریعا اقدام به تغییر طرح میدان امام نموده تا از فرصت موقعیت گردشگری به نفع منطقه بهره برداری گردد.

انتهای پیام/