بررسی وضعیت مقاوم سازی و ایمن سازی پروژه های آموزشی همدان

وضعيت مقاوم سازي،ايمن سازي و پيشرفت فيزيکي پروژه هاي آموزشي، در دست اقدام و مورد نياز سطح شهرستان همدان بررسی شد. به گزارش فردای همدان، در جلسه اي به رياست فرماندار همدان و با حضور مديرکل و معاونين نوسازي مدارس استان، مديران نواحي آموزش و پرورش و بخشداران آخرين وضعيت مقاوم سازي،ايمن سازي و پيشرفت […]

وضعيت مقاوم سازي،ايمن سازي و پيشرفت فيزيکي پروژه هاي آموزشي، در دست اقدام و مورد نياز سطح شهرستان همدان بررسی شد.

به گزارش فردای همدان، در جلسه اي به رياست فرماندار همدان و با حضور مديرکل و معاونين نوسازي مدارس استان، مديران نواحي آموزش و پرورش و بخشداران آخرين وضعيت مقاوم سازي،ايمن سازي و پيشرفت فيزيکي پروژه هاي آموزشي، در دست اقدام و مورد نياز سطح شهرستان همدان مورد بررسي قرار گرفت.

فرماندار شهرستان همدان در اين نشست گفت : ورود خوب نوسازي مدارس استان به بحث ايمن سازي مدارس نشان از همت و برنامه ريزي قابل تقدير اين مديريت دارد.

وي با بيان اينکه طي سالهاي اخير توجه خاصي به مباحث آموزشي و رشد اعتبارات اين بخش داشتيم افزود: اعتقاد داريم هر چقدر به اين بخش توجه و هزينه کنيم بهترين سرمايه گذاري را کرديم و اين نگاه ادامه دارد. علي تعالي با اشاره به جايگزيني اوراق بهادار بجاي اعتبارات نقدي تصريح کرد : عليرغم افزايش اعتبارات با توجه به گستردگي و نياز فراوان بخش آموزش و پرورش همچنان با مشکل مواجهيم و جايگزيني اوراق هم براي پيمانکاران خوشايند نيست.

وي خواستار توجه بيشتر نوسازي مدارس به پروژه هاي آموزشي حاشيه شهر شد و افزود : با احداث پروژه هاي مسکن مهر و افزايش جمعيت در برخي از شهرکها و محلات حاشيه شهر طي دو سال آينده قطعا با بحران جمعيت دانش آموزي روبرو خواهيم شد.

فرماندار همدان از اختصاص اعتبار يک ميليارد ريالي به منظور تعمير و تجهيز سرويسهاي بهداشتي مدارس شهرستان خبر داد و تاکيد کرد : سرويسهاي بهداشتي مدارس نياز به اعتبار مستمر ساليانه دارد که بايد از منابعي مطمئن از نظر ميزان تخصيص پيش بيني شود.

وي با اشاره به مشکل يکي از مدارس نوسازي شده شهر همدان که تاکنون انشعاب گاز آن وصل نشده خاطر نشان کرد : شرکتهاي خدماتي نهايت همکاري و همراهي را با ديگر دستگاهها دارند و مديران آموزش و پرورش اينگونه موارد را سريعتر بايد منعکس و پيگيري نمايند.

مدير کل نوسازي مدارس استان همدان نيز در اين جلسه گفت : خوشبختانه 65 درصد مدارس ما پايدار و از ايمني مناسبي برخوردارند که با پيش بيني اعتبارات لازم اميدواريم شاهد رشد قابل توجه اين وضعيت در سالهاي آتي باشيم.

فرزاد تيموري با بيان اينکه در برنامه ششم توسعه 3 ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي براي تخريب و بازسازي مدارس کشور پيش بيني شده است افزود : عملکرد کشور ما در ايمن سازي مدارس قابل توجه بوده و توسط سازمان جهاني ذيربط بعنوان پايلوت اين طرح انتخاب شده است.

وي با اشاره به عملکرد خوب نوسازي مدارس در سخت ترين شرايط اعتباري و تحريم اظهار کرد : از نظر بهره مندي از اعتبارات بنياد برکت هم پس از استانهاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان سومين استان کشور هستيم.

تيموري از افزايش 75 درصدي اعتبارات استاني اختصاص يافته به نوسازي مدارس در سالجاري نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: سال 95 نيز نسبت به سال 94 افرايش 35 درصدي و سال 94 نيز نسبت به سال 93 افزايش 24 درصدي داشته است.

مدير کل نوسازي مدارس استان همدان يادآور شد : در بحث اوراق مشکلاتي داريم که سعي کرديم پيمانکاران را متقاعد کنيم اما براي برخي از پيمانکاران راضي کننده نيست و بعضا باعث افزايش قيمت قراردادها شده است.

وي از آغاز تجهيز مدارس استان به بخاريهاي استاندارد گازسوز هرمتيک خبرداد و افزود : اين بخاري ها از جمله جديدترين سيستمهاي گرمايشي ايمن هستند که فقط سه کشور تکنولوژي توليد آنرا بطورکامل در اختيار دارند.

تيموري اضافه کرد : خوشبختانه اين بخاريها در استان ما نيز تحت ليسانس شرکت خارجي توليد و مونتاژ مي شود که 2600 عدد سفارش داديم و تاکنون 500 عدد تحويل گرفتيم و در مدارس نصب کرديم.

وي هزينه پايين نگهداري را از جمله مزيتهاي اين بخاريها دانست و گفت : اين تکنولوژي نسبت به سيستمهاي حرارت مرکزي در واحدهاي آموزشي بسيار مقرون به صرفه تر است و بازده آن بيشتر است.

در اين نشست مسايل و مشکلات مربوط به بازسازي،نوسازي،ايمن سازي و تعمير و تجهيز مدارس نواحي 1 و 2 شهر همدان و مدارس روستاهاي بخش مرکزي و شراء توسط مديران مربوطه طرح و مورد بررسي قرار گرفت.