توزیع 11 هزار جفت کفش از محل نیات موقوفات به زوار اربعین حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان توزیع 4 هزار دست لباس و 11 هزار جفت کفش از محل نیات موقوفات به ویژه موقوفه مرحوم سیف‌الدوله و کمک یکی از خیران در موکب کربلای معلی خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به فعالیت موکب فاطمه الزهرا(س) اداره اوقاف همدان در […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان توزیع 4 هزار دست لباس و 11 هزار جفت کفش از محل نیات موقوفات به ویژه موقوفه مرحوم سیف‌الدوله و کمک یکی از خیران در موکب کربلای معلی خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به فعالیت موکب فاطمه الزهرا(س) اداره اوقاف همدان در کربلای معلی، اظهار کرد:‌ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این موکب دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این موکب برای صبحانه، نهار و شام 15 هزار وعده غذا به صورت روزانه و برای میان وعده نیز سوپ، میوه و خشکبار  توزیع می‌شود، گفت: در این موکب خادمین اعزامی از استان همدان مسوولیت‌هایی در آشپزخانه، پذیرایی و اطعام زائرین را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه هزینه‌های موکب کربلا از محل نیات مرتبط با موقوفات واقفان خیراندیش تأمین‌ شده است، ادامه داد: از کمک‌های خیرین در این موکب نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موکب فاطمه‌الزهرا(س) استان در کربلا از نظر میزان حجم اطعام‌دهی جزء موکب‌های برجسته است، بیان کرد: در این موکب علاوه بر توزیع غذا، کفش و لباس نیز در بین زائران مستمند مراسم عظیم اربعین حسینی از محل نیات مرتبط با موقوفات توزیع می‌شود.

حجت الاسلام کاروند از توزیع 4 هزار دست لباس و 11 هزار جفت کفش از محل نیات موقوفات به ویژه موقوفه مرحوم سیف‌الدوله و کمک یکی از خیران در موکب کربلای معلی خبر داد و افزود: یکی از نیات میرزا محمد ملقب به سیف‌الدوله که در شهرستان ملایر موقوفات فراوانی دارد، کمک به زائران مستمند حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه چهار موکب در سطح استان طی ایام اربعین برپا شده است، گفت: موکبی در مسجد امام خمینی(ره) گردنه اسدآباد فعالیت دارد و روزانه خدماتی را به زوار ارائه می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در مسجد امام خمینی(ره) روستای روعان کبودراهنگ موکبی مستقر است که در آن عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به پذیرایی از زوار مشغول هستند، ادامه داد: در مجتمع رفاهی و خدماتی فدک واقع در اتوبان تهران ـ همدان و در محل ورودی شهر همدان، سه راه شهرک فرهنگیان روبروی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) معروف به حسینیه کوهینی‌ها موکب‌هایی برپا شده است.

وی با اشاره به بازسازی و ساماندهی چند مسجد استان در مسیر محورهای مواصلاتی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: امیدواریم خدمات درخوری به زوار اباعبدالله الحسین(ع) ارائه دهیم.

انتهای پیام/