بعد از استعفای مرادی “محمدرضا محمدی” شهردار می شود

یک فعال رسانه ای در همدان می گوید: براساس رای گیری شورا بعد از استعفای مرادی محمدرضا محمدی، مدیرکل محیط زیست استان همدان شهردار می شود. حسین زندی در گفت وگو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار می کند: زمانی که اعضای شورای شهر دوره پنجم، شهردار را انتخاب می کردند در روند انتخاب شهردار همدان […]

یک فعال رسانه ای در همدان می گوید: براساس رای گیری شورا بعد از استعفای مرادی محمدرضا محمدی، مدیرکل محیط زیست استان همدان شهردار می شود.

حسین زندی در گفت وگو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار می کند: زمانی که اعضای شورای شهر دوره پنجم، شهردار را انتخاب می کردند در روند انتخاب شهردار همدان اسم دو کاندیدا در برگه های رای گیری نوشته شد تا اگر به هر دلیلی از جمله تایید نکردن وزارت کشور و یا منصرف شدن شخص منتخب، نفر دوم شهردار اعلام شود.

این فعال رسانه ای همدان می افزاید: بین چهار کاندیدایی که در آن روز مطرح بود دو نفر بیشترین رای را کسب کردند، آقای حسین مرادی 11 رای و محمدرضا محمدی 6 رای  کسب کردند، براساس همین رای گیری به ترتیب مرادی و محمدی انتخاب شدند.

وی بیان می کند: براساس این شیوه رای گیری، امروز با کنار رفتن مرادی، محمدی شهردار است مگر اینکه شورای اسلامی شهر همدان به عهد خود وفا نکند و رای گیری خود را قانونی نداند.

زندی با اشاره به اینکه شاهدان این قضیه اهالی رسانه هستند، ادامه می دهد: خبرنگاران حاضر فایل صوتی جلسه را در اختیار دارند و فایل تصویری جلسه رای گیری نیز در اختیار شوراست. در آن جلسه مولوی، رئیس شورای شهر تاکید کرد که اگر نفر اول کنار رود طبق مصوبه نفر دوم شهردار می شود و همچنین باید در صورت جلسه هم باشد گرچه به روئیت خبرنگاران نرسید.

این خبرنگار درباره علت انصراف شهردار منتخب می گوید: امروز مساله این نیست آقای مرادی چرا انصراف داده است البته خود او می تواند دلیل اش را برای مردم بگوید. مساله اصلی این است که رئیس یا سخنگوی شورا پیش از شاهدان ماجرا درباره دومین منتخب  سمت شهرداری همدان  اظهار نظر کنند.

وی خاطرنشان می کند: اعضای شورای پنجم بر اساس بدعت جدیدی شهردار را انتخاب کردند. این که هرعضو شورا به دو نفر رای دهد برای اولین بار بود که در انتخاب شهردار اتفاق می افتاد حتی این موضوع مورد انتقاد یکی از خبرنگان واقع شد که دکتر مولوی گفت ما پیش تر توافق کرده ایم اگر نفر اول کنار رفت نفر دوم به عنوان شهردار جای او را بگیرد.