نمایشگاه مطبوعات سال به سال بدتر می شود

فعال رسانه ای همدان می گوید: امسال نمایشگاه مطبوعات از طرف مردم، برگزار کنندگان و غرفه دارها با استقبال خوبی مواجه نبود و طوری به نظر می آمد که همه می خواهند رفع تکلیف کنند. حسین زندی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان” در رابطه با نمایشگاه مطبوعات اظهار می کند: نمایشگاه مطبوعات […]

فعال رسانه ای همدان می گوید: امسال نمایشگاه مطبوعات از طرف مردم، برگزار کنندگان و غرفه دارها با استقبال خوبی مواجه نبود و طوری به نظر می آمد که همه می خواهند رفع تکلیف کنند.

حسین زندی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان” در رابطه با نمایشگاه مطبوعات اظهار می کند: نمایشگاه مطبوعات سال به سال بدتر می شود و فقط اولین سالی که روحانی سرکار آمد نمایشگاه  کمی جنب و جوش داشت و سال های بعد هر سال کیفیت نمایشگاه بدتر شد.

این فعال رسانه ای همدان می افزاید: امسال نمایشگاه مطبوعات از طرف مردم، برگزار کنندگان و غرفه دارها با استقبال خوبی مواجه نبود و طوری به نظر می آمد که همه فقط می خواهند رفع تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه امسال حضور همدان را ضعیف تر از سال های گذشته دیدم، عنوان می کند: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان فقط غرفه گرفته و نشریات تاریخ گذشته را گذاشته بود و حتی به خود اجازه نداده بود از چندین نشریه و هفته نامه ای که در شهر داریم نمونه آورد.

زندی با اشاره به اینکه غرفه ارشاد در نمایشگاه مطبوعات تقریبا نیمه تعطیل بود، ادامه می دهد: همچنین اداره ارشاد باید کسی را در غرفه می گذاشت که روابط عمومی خوبی داشت و به سوالات مراجعه کنندگان پاسخ می داد.

این فعال رسانه ای همدان با بیان اینکه در مدت زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات غرفه های همدان تلاش شان را برای تثبیت و معرفی خود کردند، می گوید: اما این سوال پیش می آید آیا پتانسشیل همدان فقط همین است چرا صاحبان نشریه این ضرورت را احساس نمی کنند که با نشریات و مخاطبان دیگر استان ها ارتباط برقرار کنند و از وضعیت رسانه های کشور مطلع شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همدان پتانسیل برگزاری نمایشگاه محلی را دارد، بیان می کند: همدان این پتانسیل را دارد اما متاسفانه اهالی رسانه،  رسانه را نه به عنوان کار فرهنگی و نه بنگاه اقتصادی قبول دارند و در واقع به عنوان گذران روزگار به آن نگاه می کنند.

زندی با بیان اینکه اهالی رسانه برای بهتر شدن تلاش نمی کنند، خاطرنشان می کند: نهادی هم نیست که مسائل صنفی آنها را پیگیری کند و آنچه هست وابسته به دولت است و به نظرم نهاد صنفی محسوب نمی شود و این ضعف ها باعث شده نتوانیم دور هم جمع شوند و کار بهتری انجام دهند.

این فعال رسانه ای همدان در پایان اظهار می کند: عمده مشکلات رسانه ها نداشتن نهاد صنفی مستقل است که مطالبات را پیگیری و در توانمندسازی و آموزش آنها تلاش کند.

انتهای پیام/