ستاد اربعین در آستانه فرا رسیدن اربعین نظارت خود را افزايش دهد

نايب رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور با بیان اینکه ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت در آستانه فرا رسیدن اربعین نظارت خود را افزايش دهند، گفت: سوء مدیریت و عدم نظارت دستگاه های مربوطه جایی برای جولان سودجویان و کاسبان را فراهم آورده است. به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته با اشاره […]

نايب رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور با بیان اینکه ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت در آستانه فرا رسیدن اربعین نظارت خود را افزايش دهند، گفت: سوء مدیریت و عدم نظارت دستگاه های مربوطه جایی برای جولان سودجویان و کاسبان را فراهم آورده است.

به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته با اشاره به جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: در استان های مختلف و همدان همچنان مردم در صف انتظار در جهت کسب ویزای اربعین قرار گرفته اند که عده ای از طرق مختلف با صرف هزینه ٤٠ دلار ویزای خود را با صرف هزینه بالا دریافت می کنند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: بسیاری از شرکتهای سودجو و منفعت طلب از عدم نظارت دقیق در روادید صدور ویزا سود برده و این شرکت های بدون مجوز اقدام به دلالی و کاسبی درجهت گرفتن نبض بازاراقدامبه صدور ویزا می کنند.

وی با توجه به برخورد با دلالان و کاسبان اربعین  خاطر نشان کرد: در کشور ٣ شرکت غیر قانونی وجود دارد که هنگام مراجعه افراد به سفارت عراق مراجعه کرده و سپس در جهت صدور ویزا به این شرکت های غیر قانونی ارجاع داده شده تا با وجوه بالاتری در کمتر از ١٢ ساعت ويزاي مربوطه به انان داده شود.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: با توجه به آسیب شناسی مشکلات در برگزاری این مراسم موضوع پیگیری و تکمیل زیر ساخت های شهری مرزی برای بهبود شرایط زائران برنامه ریزی دقیقی را مي طلبد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این مراسم عظیم و با شكوه فعاليت هاي فرهنگی در جهت بهره برداری از این سفر معنوی بايد در اولویت برنامه های ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت قرار گیرد.

خجسته بیان کرد: در این سفر تفکیکی در بین زائران مشاهده نشده که با ادغام و ترکیب موکب و نذورات مردم عراق و ایران به نحو مطلوب تری از میلیون ها زوار پذیرایی به عمل آورد.

گفتنی است به در خواست ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین در پایان این جلسه امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به عضویت در ستاد مرکزی اربعین درآمد.

انتهای پیام/