درناها و پلیکان های سفید در تالاب آبشینه همدان مامن گرفتند

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از ورود یک جفت پلیکان سفید و 7 قطعه درنا به تالاب آبشینه همدان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، مهدی صفی خانی با بیان این خبر اظهار کرد: در آخرین پایش کارشناسان حفاظت محیط زیست استان از اکوسیستم تالاب آبشینه همدان، گونه های متنوع […]

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از ورود یک جفت پلیکان سفید و 7 قطعه درنا به تالاب آبشینه همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، مهدی صفی خانی با بیان این خبر اظهار کرد: در آخرین پایش کارشناسان حفاظت محیط زیست استان از اکوسیستم تالاب آبشینه همدان، گونه های متنوع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله پلیکان سفید، درنا، اردک سرسبز، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، کشیم بزرگ و چنگر در این تالاب مشاهده شد.

صفی خانی ادامه داد: 300 قطعه اردک سرسبز، یک جفت پلیکان سفید و 7 قطعه درنا در سدآبشینه مشاهده شد که از گونه های مهاجر بوده و با آغاز فصل مهاجرت برای زمستان گذرانی از سمت سیبری به عرض های جنوبی حرکت کرده اند.

وی گفت: 8 قطعه اگرت سفید و 4 قطعه حواصیل خاکستری، 7 ماه مهمان ما در تالاب آبشینه بودند و با شروع فصل سرما به سمت شبه جزیره عربستان و افریقا حرکت می کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 400 قطعه چنگر و 5 قطعه کشیم بزرگ در تالاب آبشینه مشاهده شده است که با اقلیم همدان سازگاری پیدا کرده و این تالاب را به عنوان زیستگاه خود در 12 ماه سال انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/