معضلات زیست محیطی ریشه در فقر اطلاعات مردم دارد

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: در حال حاضر کشور از بحران ها و معضلات زیست محیطی رنج می برد که ریشه در فقر اطلاعات و آگاهی های عمومی مردم دارد. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدرضا محمدی در نشست بررسی وضعیت نقش مطبوعات محلی در توسعه فرهنگی همدان اظهار کرد: محیط زیست نقش پررنگی […]

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: در حال حاضر کشور از بحران ها و معضلات زیست محیطی رنج می برد که ریشه در فقر اطلاعات و آگاهی های عمومی مردم دارد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدرضا محمدی در نشست بررسی وضعیت نقش مطبوعات محلی در توسعه فرهنگی همدان اظهار کرد: محیط زیست نقش پررنگی در توسعه استان دارد و هم اکنون کشور از بحران ها و معضلات زیست محیطی رنج می برد که ریشه در فقر اطلاعات و آگاهی های عمومی مردم دارد.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه سازوکارهای مختلفی را پیش گرفتیم، افزود: یکی از کلیدی ترین آنها ارتقای آگاهی عمومی جامعه و همراه آن تامین مشارکت لایه ها و سطوح مختلف جامعه است که نقش رسانه در هر دو پررنگ می باشد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید بیش از پیش به محیط زیست توجه داشته باشند، عنوان کرد: عقب ماندگی ها در حوزه محیط زیست زیاد است و بهتر است رسانه ها بخش ویژه ای را به این موضوع اختصاص دهند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در همه حوزه های فرهنگی و اجتماعی در عرصه فعالیت های مدنی با رشد چشمگیری در ایجاد این سمن ها روبرو هستیم به گونه ای که  شاهد رشد سه برابری سمن های زیست محیطی در استان همدان هستیم.

انتهای پیام/