دولت لايحه اشتغالزايي براي روستاييان و عشاير طرح‌ريزي کرده است

فرماندار همدان گفت: دولت لايحه اشتغالزايي و توسعه توليد براي روستاييان و عشاير طرح‌ريزي کرده است که منابع آن از محل صندوق توسعه ملي تامين مي‌شود. به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در ستاد اقتصاد مقاومتي شهرستان همدان با اشاره به لايحه اشتغالزايي دولت براي روستاييان و عشاير از طريق تسهيلات بانکي اظهار کرد: اجراي […]

فرماندار همدان گفت: دولت لايحه اشتغالزايي و توسعه توليد براي روستاييان و عشاير طرح‌ريزي کرده است که منابع آن از محل صندوق توسعه ملي تامين مي‌شود.

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در ستاد اقتصاد مقاومتي شهرستان همدان با اشاره به لايحه اشتغالزايي دولت براي روستاييان و عشاير از طريق تسهيلات بانکي اظهار کرد: اجراي اين طرح نيازمند نظارت دقيق است تا به سرنوشت تلخ بنگاه‌هاي زودبازده دچار نشود.

فرماندار همدان افزود: دولت لايحه اشتغالزايي و توسعه توليد براي روستاييان و عشاير را طرح‌ريزي کرده است که منابع آن از محل صندوق توسعه ملي تامين مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه بايد از اين منابع براي توسعه روستاها که وضعيت خوبي ندارند، استفاده شود، گفت: دولت گذشته اعتبارات بسياري براي بنگاه‌هاي زودبازده صرف کردکه هدف از آن ترويج اشتغال و رفع بيکاري بود.

تعالي با بيان اينکه به علت نبود نظارت در محل‌هاي ديگري که هدف‌گذاري شده بود هزينه شد و نتيجه لازم به دست نيامد، تصريح کرد: اگر آن طرح به درستي نظارت و کنترل مي‌شد به طور قطع در زمينه رفع بيکاري مي‌توانست موثر باشد.

وي عنوان کرد: اميدواريم در اين دوره با استفاده از تجربيات دولت قبل، اين تسهيلات در محل‌ها و اهداف مدنظر هزينه شود تا اشتغالزايي و توسعه روستايي را در پي داشته باشد.

فرماندار همدان با اعلام اينکه اگر نظارت درست و اصولي در اين زمينه وجود نداشته باشد به جاي کارنامه درخشان، کارنامه بدي به جا خواهد ماند، اظهار کرد: دولت بايد نظارت بر هزينه‌کَرد اين تسهيلات را جدي بگيرد تا بتوان وام‌ها را در محل خود هزينه کرد.

وي با اعلام اينکه سهم هر استان و شهرستان از اين تسهيلات عمومي بوده و ارائه طرح بيشتر سبب جذب حداکثر تسهيلات مي‌شود، بيان کرد: هر شهرستان بايد برنامه‌ريزي دقيقي در اين زمينه داشته باشد تا طرح‌ها با کمترين ايراد و کوتاه‌ترين زمان مصوبه پرداخت دريافت کنند.

تعالي با تاکيد بر اينکه سهم شهرستان همدان از اين تسهيلات بايد حداکثري باشد، گفت: انتظار مي‌رود تمامي موارد و جزئيات در تکميل پرونده‌ها لحاظ شود تا بانک‌هاي عامل در پرداخت تسهيلات مشکلي نداشته باشند.

فرماندار همدان درباره وضعيت عملکرد ستاد تسهيل و رونق توليد استان همدان نيز بيان کرد: اگر منصفانه در اين باره قضاوت شود استان همدان در اين زمينه عملکرد مثبت و درستي داشته است که البته هنوز جاي کار بسياري دارد.

وي با اعلام اينکه بسياري از واحدهاي بانکي به دليل سود بانکي بالا و بدهي بانکي با مشکلات بسياري مواجه شدند، عنوان کرد: اما در ستاد تسهيل استان همدان با استفاده از تبصره 16 قانون بودجه زمينه تعيين تکليف بدهي و بخشش جريمه بدهکاران بانکي فراهم شد.

فرماندار همدان با اشاره به اينکه دولت در زمينه اعتبارات عمراني و جاري با مشکلات جدي مواجه است، بيان کرد: اما با اين وجود دولت تلاش بسياري در راستاي بهبود وضعيت اشتغال و رفع فقر دارد.

کارشناس ستاد تسهيل سازمان صنعت و معدن همدان نيز در اين جلسه از پرداخت 10 ميليارد تومان تسهيلات رونق توليد در استان همدان خبر داد.

سيدمحمد حسيني پارسا افزود : يک‌هزار و 409 طرح براي رونق توليد در همدان معرفي شده که 286 طرح مربوط به بخش صنعت و 763 طرح مربوط به بخش کشاورزي است.

وي با اعلام اينکه 406 طرح به مبلغ 182 ميليارد تومان براي تسهيلات به بانک معرفي شده است، گفت: 123 طرح به ارزش 112 ميليارد تومان از بخش صنعت و 283 طرح به ارزش 70 ميليارد تومان از بخش کشاورزي به بانک براي دريافت تسهيلات معرفي شده است.

کارشناس ستاد تسهيل سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد: در مجموع 21 طرح به ارزش 10 ميليارد تومان موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند که 10 طرح به ارزش 8 ميليارد و 500 ميليون تومان در بخش صنعت و 11 طرح به ارزش 2 ميليارد تومان در بخش کشاورزي بوده است.

وي درباره طرح‌هاي شهرستان همدان نيز گفت: 70 طرح در شهرستان همدان براي دريافت تسهيلات ثبت نام کرده‌اند که 33 طرح به ارزش 33 ميليارد تومان به بانک معرفي شده است.

حسيني عنوان کرد: از طرح‌هاي معرفي شده به بانک براي دريافت تسهيلات رونق توليد، دو طرح به ارزش 600 ميليون تومان موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند.

وي اظهار کرد: تسهيلات در سه بخش جواز تاسيس و سرمايه ثابت، سرمايه درگردش و بازسازي و نوسازي به متقاضيان پرداخت مي‌شود که به ترتيب در اين بخش‌ها 9، 22 و 2 ميليارد تومان پرداخت شده است.

کارشناس ستاد تسهيل سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره يارانه توليد استان همدان نيز عنوان کرد: 24 ميليارد تومان سهم استان همدان از يارانه توليد است که 10 ميليارد تومان سهم سازمان صنعت و معدن و مابقي سهم سازمان جهاد کشاورزي استان همدان است.

انتهای پیام/