کاهش 6 درصدی طلاق در همدان

گروه جامعه: معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سال 95 تعداد 4 هزار طلاق در استان همدان ثبت شده که نسبت به سال 94 شاهد کاهش 6 درصدی طلاق بودیم. به گزارش “فردای همدان”، اسدالله ربانی مهر اظهار کرد : متأسفانه در 10 سال اخیر هر سال شاهد […]

گروه جامعه: معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سال 95 تعداد 4 هزار طلاق در استان همدان ثبت شده که نسبت به سال 94 شاهد کاهش 6 درصدی طلاق بودیم.
به گزارش “فردای همدان”، اسدالله ربانی مهر اظهار کرد : متأسفانه در 10 سال اخیر هر سال شاهد افزایش طلاق بودیم که در سال 95 شاهد کاهش6 درصد بودیم که در سال 95 شاهد کاهش 6 درصدی بودیم و باید سعی کنیم این روند کاهش طلق در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان همچنین گفت: در حوزه ازدواج نیز در سال 95 17036 مورد ازدواج داشتیم که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشتیم که بخشی از آن بعلت کاهش جمعیت جوان استان و کشور است که هر ساله به همین نسبت و یا کمتر شاهد کاهش افزایش جمعیت جوان آماده ازدواج هستیم.
در سال جاری 56 برنامه در حوزه ازدواج جوانان در دستور کار است
ربانی مهر گفت: در سال جاری 56 برنامه در حوزه ازدواج جوانان در دستور کار است که مهمترین آن ها آموزش زوج های جوان،طرح همسان گزینی ازدواج؛ جشنواره پیوند آسمانی، پیگیری وام ازدواج، طرح آموزش مربیان و مشاوران،چند جشن گلریزان،جشنواره بهار زندگی و 2 برنامه مجمع خیرین ازدواج استان است.
ازدواج و خانواده یکی از محورهای اصلی فعالیت امور جوانان
وی با تأکید بر اینکه ازدواج و خانواده یکی از محورهای اصلی فعالیت امور جوانان است،‌ یادآور شد: در بحث جوانان تنها یک دستگاه متولی نیست و بیش از 22 دستگاه در این خصوص وظایفی دارند.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها در بحث جوانان خوب ورود کرده‌اند؛ در دو سال اخیر نیز فعالیت‌های انجام شده خوب بوده، اما رضایت‌بخش نبوده است.
وی راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده را یکی از کارهای خوب برشمرد و ادامه داد: سال گذشته با فعالیت بنیاد صیانت از خانواده در همدان از 100 طلاق جلوگیری شد.
ربانی‌مهر تأکید کرد: جهاد دانشگاهی و امور اجتماعی استانداری در بحث ازدواج عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و امیدواریم سایر دستگاه‌های مربوطه نیز در سال جاری به این بحث ورود کنند.
راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در همه شهرستان‌ها
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در همه شهرستان‌ها به عنوان کار فرهنگی مردمی ماندگار انجام شده است، گفت: در سال 95، حدود 250 میلیون تومان از طرف خیرین در این مجمع جمع‌آوری و به زوجین اعطا شد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: تأمین 70 جهیزیه، 130 مورد معرفی زوج‌های جوان به بانک‌ها برای دریافت وام قرض‌الحسنه و برگزاری سه جشن گلریزان از دیگر اقدامات مجمع خیرین ازدواج درسال ۹۵بود.