صیاد قرقی در ملایر به 3 سال حبس محکوم شد

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: فردی که در حوزه استحفاظی شهرستان ملایر اقدام به صید 2 بهله قرقی نموده بود، به مجازات 3 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. به گزارش “فردای همدان”، عزیز قیاسی با بیان این خبر افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر […]

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: فردی که در حوزه استحفاظی شهرستان ملایر اقدام به صید 2 بهله قرقی نموده بود، به مجازات 3 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش “فردای همدان”، عزیز قیاسی با بیان این خبر افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با دریافت گزارش مردمی، موفق به شناسایی فردی شد که اقدام به صید دو بهله قرقی نموده بود و با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی شد.

قیاسی ادامه داد: بر این اساس فرد متخلف، به اتهام صید غیر مجاز در مورخ 3 بهمن سال جاری، به کیفر 3 سال حبس تعزیری و پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط وسایل صید محکوم شد.

وی بیان کرد: پرندگان شکاری که از فرد مذکور ضبط شده بود نیز توسط حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر به طبیعت بازگردانده شد.

وی هشدار داد: بر اساس تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید، هركس‌ مبادرت‌ به‌ زنده‌گيري‌، شكار، خريد، فروش‌، حمل‌، نگهداري‌ و صدور پرندگان‌ شكاري‌ كند علاوه‌ بر محكوميت‌ به‌ حداكثر مجازات‌ حبس‌ مقرر در ماده مذکور، به‌ جزاي‌ نقدي‌ از يك‌ ميليون‌ و هشتصد هزار تا بيست‌ ميليون‌ ريال‌ محكوم‌ خواهد شد که در مورد اعلام شده قرقی، در صورتی که هر بهله از پرندگان مذکور تلف گردند، ضرر و زیان هر بهله، 100 میلیون ریال است که از متخلف اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/