برگزاری 38 برنامه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در منطقه دو شهرداری

گروه فرهنگ و هنر: مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه دو از اجرای 38 برنامه فرهنگی در دهه فجر خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، سیدمصطفی موسوی ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت 38 برنامه فرهنگی با هدف ترویج روحیه انقلابی، نمایش ازخودگذشتگی و جانفشانی های انقلابیون ایران […]

گروه فرهنگ و هنر: مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه دو از اجرای 38 برنامه فرهنگی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، سیدمصطفی موسوی ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت 38 برنامه فرهنگی با هدف ترویج روحیه انقلابی، نمایش ازخودگذشتگی و جانفشانی های انقلابیون ایران اسلامی و برکات نظام جمهوری اسلامی در شهرداری منطقه دو برگزار گردید.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی شهرداری ها و ماموریت آن در حوزه های فرهنگی افزود: درحال حاضر شهرداری ها در خط مقدم اجرای برنامه های فرهنگی باید باشند چرا که مدیریت شهر نیاز به مشارکت شهروندان فرهنگ مدار است.

موسوی اصلی ترین مخاطبین فرهنگی شهر را دانش آموزان و نوجوانان خواند و تاکید کرد محور برنامه های دهه فجر امسال در شهرداری منطقه دو دانش آموزان بودند و سعی بر تعمیق بخشی فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل چهارمی های انقلاب بود.

این مقام مسوول دهه فجر را بزرگترین جشن ملی ملت شریف ایران خواند و گفت تبیین اتفاقات دوران انقلاب و نشر ارزش های آن از اهم وظایف دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی است و انتقال تجارب انقلابیون به نسل های جدید در تعلق خاطر ایشان به نظام و انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

موسوی تحقق انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدای گرانقدر و صبوری مادران شهید دانست و گفت حفظ خون شهدا و ارزش های بالای نظام کمترین کاری است که میتوانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی دهه فجر به برگزاری جشنواره هنرهای انقلابی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با محوریت رویش های انقلاب و دستاوردهای جمهوری اسلامی و در سه بخش انشا و خاطره نویسی، روزنامه دیواری و نقاشی برگزار گردید و طی مراسمی از منتخبین بخش های مختلف تقدیر بعمل آمد.

مدیر اجتماعی،  فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه دو اهم برنامه های دهه فجر را برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد انقلاب اسلامی در نگارخانه ها و فرهنگسراها، انتشار جملات فرهنگی در سطح منطقه، همایش رویش های انقلاب و دستاوردهای جمهوری اسلامی، نمایشگاه مدرسه انقلاب،  دانش آموز انقلابی، برپایی غرفه معرفی شخصیت های انقلابی، فضا سازی نقاط حادثه خیز انقلابی شهر، طراحی اینفوگرافی حوادث انقلاب و انتشار در اماکن عمومی، خاطره گویی انقلابیون، برگزاری عصر شعر اشاره کرد.

وی در پایان از تمامی سازمان ها و تشکل هایی که در اجرای برنامه های فرهنگی مساعدت داشتند از جمله موسسه مردم نهاد مشکات مطهر هگمتانه، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان، آموزش و پرورش، سازمان اسناد ملی، سازمان اتوبوسرانی و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/