برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان

نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان این شهرستان برگزار شد. به گزارش “فردای همدان”، نشست ویژه کتاب‌خوان کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر، کتابخانه عمومی شهید بهشتی و مشارکت مراکز کانون پرورش فکری کودکان […]

نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش “فردای همدان”، نشست ویژه کتاب‌خوان کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر، کتابخانه عمومی شهید بهشتی و مشارکت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر با حضور سید علی اصغر طباطبایی؛ مسئول حراست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان، حسین احمدی؛ کارشناس امور انجمن‌ها و ارتقا مطالعه مفید، سید مهدی آخشیک؛ رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر، لیلا غفاری؛ عضو شورای شهر و کارشناس فرمانداری، مسئولین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ملایر، کتابداران کتابخانه عمومی شهید بهشتی و اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی و مراکز کانون پرورش فکری کودکان، در سالن اجتماعات مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان ملایر برگزار شد.

بهارک بختیاری مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی اظهار داشت: در این نشست 7 عنوان کتاب،‌ توسط دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری به شرح زیر معرفی گردید:

«گذر از کوه کبود»/ نویسنده: محمد علی علومی/ ارائه دهنده: زهرا بیاتانی(دانش آموز)

از کوه کبود به عنوان نماد سختی‌ها و عاملی که نترسیدن از آن به بلوغ منتهی می‌شود، استفاده شده است. گذر کردن گروه نوجوانان از کوه پر راز و رمز، به سفر سیمرغ می‌ماند و نظری هم به اسطوره‌ها داشته است.

«دوستان خداحافظی نمی‌کنند»/ نویسنده: داود امیریان/ ارائه کننده: بهراد ترکمان(دانش آموز)

این کتاب درباره نوجوانی خلاف‌کار است که از کانون اصلاح و تربیت فرار می‌کند و به طور اتفاقی سوار قطاری درحال حرکت می‌شود. قطاری که به سمت اندیمشک می‌رود و …

«دختری که دایم جیغ می‌کشید وای هیولا»/ نویسنده: آر ال استاین، مترجم: شهره نورصالحی/ ارائه کننده: پرنیان عضدی قاجار(دانش‌آموز)

“لوسی”، دختر دوازده ‌ساله با برادر کوچکش “رندی” و پدر و مادرش زندگی می‌کند. او ذهن خلاقی در زمینه داستان‌های ترسناک مربوط به هیولاها دارد و همیشه با داستان‌هایش، رندی و دوستان را سر گرم می‌کند.

«زمستان سبز»/ نویسنده: نورا حق پرست/ ارائه کننده: فاطمه علی شیری(دانش‌آموز)

در داستان این کتاب دختری به نام لیلا فعالیت‌های خود را علیه رژیم پهلوی از تابستان 1357 آغاز می‌کند و به آرمان‌های خود تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد.

«به دنبال فلک»/ نویسنده: فلکین دالیجا، مترجم: منوچهر کریم زاده/ ارائه دهنده: نسترن مرادی(دانش آموز)

روزگاری مرد فقیری بود که هیچ نداشت و به هر دری که می‌زد زندگی‌اش رو به راه نمی‌شد. یک روز تصمیم گرفت برود و راز بدبختی‌اش را از فلک بپرسد. داستان به دو زبان فارسی و آذری روایت می‌شود. تصاویر نکاتی بیش از متن ارائه می‌دهد در پایان کتاب اطلاعاتی درمورد سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل دارد و منابعی در مورد گویش‌های ایرانی ارئه می‌دهد.

«خوشحال باش مرغک من»/ نویسنده: باب هارتمن، مترجم: اسماعیل حدادیان/ ارائه دهنده: نسترن مرادی‌(دانش‌آموز)

پیر مردی تک و تنها، در جنگلی بالای کوه زندگی می‌کرد و با عبادت خداوند تبدیل به مردی دانا و خردمند شده بود که مردم شهر سؤال‌های خود را از اسرار زندگی از او می پرسیدند و…

«هیچکس جراتش را ندارد»/ نویسنده: حمید رضا شاه آبادی/ ارائه دهنده: یلدا زهره‌وند(دانش‌آموز)

این کتاب، داستان نوجوانانی است که برای کمک به دوستی که پدر بزرگش بیمار است به دنبال او می‌روند و اتفاقاتی ترسناک رقم می‌خورد و در نهایت، داستان به آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران گره می‌خورد.

انتهای پیام/