نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش فردای همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه شهر همدان نیازمند توسعه حمل ونقل است، اظهار داشت: باید با استفاده از خلاقیت و ایده های نو، خدمات آسانی را به شهروندان ارائه داد.
حیدری با تشکر از اقدام ارزشمند شهرداری در عملیات جابجایی زائران اربعین، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان با اختصاص ۱۵ تا ۲۰ دستگاه اتوبوس، خدمتی قابل تقدیر در این زمینه انجام داد.
وی به موضوع سرویس مدارس اشاره کرد و افزود: نکات ایمنی و کنترلی ضروری باید در ناوگان سرویس دانش آموزی به طور دقیق رعایت شود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اجرای طرح پیادهراه خیابان شهدا پرداخت و گفت: این خیابان در طرحهای بالادستی به عنوان یک “خیابان کامل و اشتراکی ” تعریف شده است.
حیدری با بیان اینکه اعتبار این طرح در بودجه مصوب شورا لحاظ شده است، اضافه کرد: به تأخیر انداختن اجرای این طرح پذیرفتنی نیست و طبق مطالعات کارشناسی، ساده ترین و کم هزینهترین روش، ساماندهی خیابان شهدا به صورت اشتراکی بوده که مشاور طرح نیز همین مدل را پیشنهاد داده است.
وی همچنین بر لزوم توجه به سهم “تاکسی های ون” در بازار حمل ونقل در طرح توسعه حمل و نقل شهری تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است در راه اندازی خطوط ویژه اتوبوسرانی به ایستگاه” ون ها” توجه شود.
وی از تاکسیرانی خواست به سمت ایجاد ظرفیتهای جدید حرکت کرده و با شناسایی ظرفیت خطوط، به تناسب آنها تاکسی ون مستقر کند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در پایان سخنانش با اشاره به راهاندازی خط ویژه اتوبوس در سطح شهر، گفت: این طرح هم اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد و نواقص آن به تدریج برطرف خواهد شد. حیدری در پایان سخنانش با اشاره به ایست اتوبوسها در بین خطوط برای جابجایی مسافران تاکید کرد: لازم است اتوبوسها خارج از ایستگاهها توقف نداشته باشند و مسافران تنها در ایستگاههای مشخص سوار و پیاده شوند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز از تبدیل خیابان شهدا به پیادهراه و ایجاد پهنه گردشگری چندمنظوره با ماهیت فرهنگی خبر داد.
حجتالاسلام ناصر صفری افلاکی اظهار داشت: تصمیم ساماندهی خیابان شهدا بیش از دو دهه در اسناد بالادستی مسکوت مانده بود که در صورت اجرای طرح و با پیادهمحور شدن این معابر، شاهد کاهش ازدحام نقطهای در میدان و افزایش ترددهای عرضی در بافت خواهیم بود.
وی با اشاره به آثار اقتصادی این طرح تأکید کرد: افزایش تردد پیادهها در این مسیر گردشگری، انگیزه لازم را برای سرمایهگذاری بخش خصوصی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.
سخنگوی شورای شهر همدان این طرح را «مهندسی فرهنگی» خواند و افزود: هر معبری هویت خاص خود را دارد که باید در ساماندهی آن مدنظر قرار گیرد و اجرای طرح خیابان اشتراکی در شهدا، پیوند مردم با پیشینه فرهنگی شهر را تقویت میکند.
صفری افلاکی از شهرداری خواست اقدامات اولیه اجرایی طرح را آغاز کند و گفت: البته ممکن است این طرح موجب تغییر عملکرد برخی مشاغل نیز بشود که اتفاقا جزو اهداف طرح است .
وی با بیان اینکه تفرجگاه شهری فقط به ساخت پارک محدود نمیشود، اظهار داشت: فضاهای تفریحی ما باید ماهیت و هویت فرهنگی داشته باشند باید فضاهای چندمنظوره جذاب برای خانوادهها ایجاد کنیم تا مردم در حین گذران اوقات فراغت، با سبک زندگی ایرانی-اسلامی بیشتر آشنا و مأنوس شوند و این ویژگی در حال حاضر در پارکهای ما دیده نمیشود.
وی در پایان بر لزوم پایبندی به اسناد بالادستی در ساماندهی معابر تأکید و اضافه کرد: برای حفظ هویت فرهنگی شهر باید با برنامهریزی دقیق وارد عمل شویم.