«بدیع حکمت» اثری از مهدی به‌خیال

گروه فرهنگ و هنر: «بدیع حکمت» اثری از مهدی به خیال به‌طور جامع به دکتر «امیرمهدی بدیع» اختصاص یافته است که نشر قطره آن را چاپ کرده است. به گزارش “فردای همدان”، در بخشی از این کتاب به قلم نویسنده می خوانیم:«مجموعه­ي حاضر به‌طور جامع به دکتر اميرمهدي بديع اختصاص يافته است؛ علاوه بر آن […]

گروه فرهنگ و هنر: «بدیع حکمت» اثری از مهدی به خیال به‌طور جامع به دکتر «امیرمهدی بدیع» اختصاص یافته است که نشر قطره آن را چاپ کرده است.

به گزارش “فردای همدان”، در بخشی از این کتاب به قلم نویسنده می خوانیم:«مجموعه­ي حاضر به‌طور جامع به دکتر اميرمهدي بديع اختصاص يافته است؛ علاوه بر آن در بخش‌هاي پاياني، به صورت گذرا به دكتر بديع‌الحكماء اشاره کرده‌ايم که در اين بخش ابتدا به شرح‌حال و يادداشت‌هايي در مورد ايشان و سپس اوراقي از جُنگي را که وي در همدان گردآوري کرده بود، به صورت نسخه‌ي عكسي آورده‌ايم. در مورد اين جُنگ، استاد ايرج افشار در يادداشتي نوشته‌اند: بديع‌الحكماء‌دفتري داشت كه معمولاً به ‌واردشوندگان به ‌همدان مي‌داد تا در آن يادگاري بنويسند‌. اين دفتر خزانه‌اي ‌است ادبي و تاريخي كه بر‌جاي مانده است…» (م. به‌خيال).

گفتنی است، امیرمهدی بدیع (۱۲۹۴ – ۱۳۷۳) تاریخ‌شناس، نویسنده و پژوهشگر ایرانی. اثر مهم او کتاب یونانیان و بربرها در ۱۵ جلد است که به زبان فرانسوی نوشته شده و به تحریف‌های تاریخ‌نگاران یونانی دربارهٔ ایران باستان می‌پردازد. این اثر به باور پی‌یر اوبه، ناشر فرانسوی آن «ضمن درسی که از روش‌شناسی به ما می‌آموزد، به یاری تاریخ نگاران منحصرا یونانی که بیرحمانه و آشکارا آنان را مورد انتقاد قرار می‌دهد، به نحوی موفقیت آمیز چیزی را استوار می‌کند که بسیاری حس کرده‌اند و هرگز جرات افشای آن را نداشته‌اند.» ترجمه فارسی این کتاب در سال ۱۳۸۵ برنده جایزه کتاب سال شده‌است.

نشر قطره اثر حاضر را در 576 صفحه چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/