فعالیت ۳۵ اکیپ راهداری جهت نگهداری از جاده‌های همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۳۵ اکیپ راهداری جهت نگهداری جاده‌های استان فعالیت دارند.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۶۶ کیلومتر انواع راه در استان همدان وجود دارد، اظهار داشت: نگهداری از جاده‌ها یکی از عوامل کلیدی برای تضمین ایمنی و روانی تردد و حفظ زیرساخت‌های حیاتی است و جاده‌هایی که به درستی نگهداری می‌شوند، خطر تصادفات را کاهش داده و هزینه‌های تعمیرات پرهزینه را به حداقل می‌رسانند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: جاده‌هایی که به صورت منظم تعمیر و نگهداری می‌شوند عمر طولانی‌تری دارند و هزینه‌های اقتصادی کمتری را به کشور و کاربران تحمیل می‌کنند.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات اکیپ های راهداری شامل:بهسازی و روکش آسفالت، خط کشی،نصب و تعمیر سیستم های روشنایی،نصب و تعمیر تابلو وعلائم،نصب و تعمیر گادر ریل،چاله گیری و لکه گیری، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی،تنقیه و لایروبی پلها و گشت های راهداری می باشد.

️آهکی گفت: بمنظور نگهداری از راههای استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۸۲ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۱۵ کیلومتر درزگیری و لکه گیری، ۲ هزار و ۱۸۱ کیلومتر احیای خط کشی،نصب و تعمیر ۱۵ هزار و ۳۰۰ عدد تابلو علائم، هزار و ۵۹۴ مورد تنقیه و لایروبی پلها، ۶ هزار و ۵۵۴ کیلومتر تنطیم قنو با گریدر، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی،۳۳ مورد رفع و آشکار سازی نقاط دارای تصادف در جاده های استان همدان اجرا شده است.