برگزاری جلسه بررسی مشکلات شهر و روستاهای فامنین

جلسه بررسی مشکلات شهر و روستاهای شهرستان فامنین برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، جلسه ای با حضور حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار فامنین و مدیران کل استانی و مسئولان اجرایی فامنین به منظور بررسی مشکلات شهر و روستاهای این شهرستان برگزار شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه امسال در شهرستان توجه بیشتری در خصوص بهسازی و آبادانی و بازنگری طرح هادی روستاها شده است افزود: بیشترین اعتبار در اختیار نماینده به این موضوع اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی روند، بهبود زیرساخت‌ها و شرایط زندگی در روستاهاست بیان کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی روستاها را به مناطق امن‌تر و مناسب‌تر برای زندگی تبدیل کرده است بیان کرد: بنابراین هر چه به روستاها اهمیت داده شود موجب کاهش مهاجرت روستائیان به شهر ها می شود به طوری که یکی از عوامل مهم در مهاجرت معکوس به روستاها، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه اقتصادی در مناطق روستایی خواهد بود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین نیز اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ روستا عملیات آسفالت ریزی به تناژ ۱۱۰۰۰ تن و مساحت ۷۷۰۰۰ متر مربع و در ۴ روستا ساخت ابنیه به مجموع ۲۲ میلیارد تومان انجام شده است.

وجدی فاضل گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز تاکنون در ۹ روستا عملیات آسفالت ریزی به تناژ ۳۵۰۰ تن و مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع انجام شده است.