معاونت امور زیر بنایی پیشرو در هوشمندسازی

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان گفت: معاونت امور زیر بنایی پیشرو در هوشمندسازی است.

به گزارش فردای همدان، وحید علی‌ضمیر در حاشیه دوره آموزشی سامانه همصا در خصوص اهمیت برنامه همصا، اظهار داشت: هوشمندسازی در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، ترافیکی، تقاطع ها، اتصال به شبکه فیبر نوری، نصب GPS بر روی اتوبوس‌ها و حوزه عمرانی اقداماتی هستند که در اولویت شهرداری همدان قرار گرفته است.

وی با ‌ اینکه یکسال پیگیر هوشمندسازی صورت وضعیتها و کنترل پروژه هستیم، گفت: کل پروژه‌ها از صفر تا صد که شامل برآورد، مناقصه، عقد قرارداد، صورت وضعیت تعدیل، میزان پیشرفت پروژه، پیوست ها و محاسبه تعدیل پروژه می باشد در این سامانه ثبت می گردد.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه محاسبه تعدیل پروژه از دغدغه‌های اصلی ما بود، افزود: همه نظارت ها و کنترل های پروژه به صورت الکترونیکی و ۲۴ ساعته در داشبورد مدیریتی برای کارفرما و عوامل شهرداری همدان با سطوح دسترسی مختلف امکان پذیر است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان به اتصال این سامانه به سایر سامانه‌ها از جمله رایورز، مالی و بودجه اشاره کرد و گفت: کل فرایند از بارگذاری تا تحویل پروژه به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: نرم افزار قبلی تکسا بود که صرفا یک نرم افزار تنظیم صورت وضعیت بود و با پیاده سازی این برنامه از ابتدای ۱۴۰۳ برنامه‌های مربوط به برآورد در این سامانه ثبت می‌شود.

علی‌ضمیر به اهداف این برنامه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش بینی شده این برنامه در راستای تسهیل کاربری، شفاف سازی و رفع مشکلات بسیار کارآمد است.