اسدآباد؛ شهر بدون استخر

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد می‌گوید: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ناتمام ورزشی در اسدآباد پروژه استخر شهرستان است.       به گزارش “فردای همدان”، مهدی صمدپناهی در گفت‌و‌گو با همشهری اظهارمی‌کند: کلنگ احداث این استخر که یک طرح ملی است از سال ۷۲ به زمین خورده اما تاکنون تکمیل نشده است و […]

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد می‌گوید: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ناتمام ورزشی در اسدآباد پروژه استخر شهرستان است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مهدی صمدپناهی در گفت‌و‌گو با همشهری اظهارمی‌کند: کلنگ احداث این استخر که یک طرح ملی است از سال ۷۲ به زمین خورده اما تاکنون تکمیل نشده است و امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

 

اعتبار

وی می‌افزاید: سال گذشته با پیگیری‌های صورت‌گرفته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شد که 400 تا 500 میلیون تومان آن محقق شد اما آن هم مطالبات پیمانکار بود که پرداخت شد.صمدپناهی با اشاره به این‌که آن‌طور که نماینده وزارت ورزش و جوانان در بازدید از این پروژه اعلام کرد باید این استخر شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسید، بیان می‌کند : امسال نیز برای این پروژه ملی اعتباری در نظر گرفته شده که هنوز داده نشده است. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد با بیان این‌که این استخر تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه می‌دهد: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته یک میلیارد و 800 تا 2 میلیارد تومان نیاز است تا این استخر به بهره برداری برسد.وی با اشاره به این‌که مجموعه ورزشی بانوان نیز از دیگر پروژه‌های ناتمام شهرستان است، عنوان می‌کند: سالن ورزشی بانوان که فاز اول مجموعه است به بهره‌برداری رسیده اما استخر این مجموعه به دلیل نبود اعتبارنیمه‌تمام مانده است.

 

فعالیت 30 رشته ورزشی

صمدپناهی با اشاره به رشته‌های ورزشی در اسدآباد می‌گوید: 30 رشته ورزشی در این شهرستان فعال است و هیأت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، کشتی، بوکس، کاراته، تکواندو، ورزش‌های همگانی، ووشو و فوتسال از سایر رشته‌ها فعالیت پر رنگ‌تری دارند.رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد با اشاره به توزیع اعتبارات بین هیأت‌های ورزشی خاطرنشان می‌کند : در توزیع اعتبارات به هیأت‌های فعال اعتبار بیشتری تعلق می‌گیرد. ملاک فعال بودن هیأت‌ها بر مبنای تعداد تیم‌های پایه و رده‌های مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و از طرفی در حوزه بانوان، مدال‌آوری و تعداد ورزشکاران سازمان یافته است.

وی در رابطه با وضع زیرساخت‌های ورزشی در اسدآباداظهار می‌کند : در بحث زیرساخت‌ها مشکلی نداریم به‌طوری که سرانه ورزشی شهرستان 68سانتی‌متر‌‌مربع و تعداد سالن‌های ورزشی و سرپوشیده نیز مطلوب است.

 

اعتبارات ورزشی

صمدپناهی با اشاره به وضع اعتبارات ورزشی می‌افزاید: با وجود این‌که 8 ماه از سال گذشته است تاکنون اعتبار اختصاص پیدا نکرده.ما نمی‌دانیم باید چه کارهایی انجام دهیم چراکه تمامی برنامه‌های ورزشی نیاز به بودجه و اعتبار دارند.رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد عنوان می‌کند: اگرچه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با توجه به مشکلاتی که دارند به ما کمک می‌کنند اما اعتباراتی که در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها می‌گذارند عملا برای حمایت هیأت‌ها و خرید تجهیزات پاسخگو نیست.

 

بی میلی جوانان اسدآبادی

وی با بیان این‌که برنامه‌های متنوعی را در تقویم ورزشی خود داریم، ادامه می‌دهد: به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته جوان و 22 بهمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را در برنامه داریم اما تمام اینها نیاز به اعتبار و بودجه دارد.صمدپناهی با بیان این‌که بی‌توجهی به قهرمانان شهرستانی که همواره با مشکلات مالی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند باعث شده جوانان اسدآبادی تمایلی برای ورود به ورزش قهرمانی نداشته باشند، اظهار می‌کند : ورزش ضامن سلامتی جامعه و اعتبار موتور محرک فعالیت‌های ورزشی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد خاطرنشان می‌کند : کمبود بودجه و اعتبارات ورزشی تبعاتی دارد که می‌توان به کاسته شدن از میزان فعالیت هیأت‌های ورزشی در 2 بخش قهرمانی و همگانی، ناتوانی در میزبانی از مسابقات مختلف و اعزام تیم‌های شهرستان به مسابقات ملی و استانی و در نتیجه نزول جایگاه ورزش و ورزشکاران شهرستان اشاره کرد.

 

قهرمانان شاخص

صمدپناهی با اشاره به قهرمانان شاخص اسدآباد می‌گوید: مهران میرزایی و فردین طالبی در کشتی، میلاد سلیمی و میلاد موذن در بوکس و غزل حسینی در رشته والیبال از جمله قهرمانان شهرستان هستند. همچنین تیم‌های فریزبی، جودو، تکواندو و کاراته همواره در مسابقات مختلف خوش می‌درخشند و عناوین اول تا سومی را از آن خود می‌کنند.رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد در رابطه با حمایت از ورزش بانوان خاطرنشان می‌کند : از اعتبارات استانی که به اداره می‌دهند 30 درصد آن را برای بانوان اختصاص می‌دهیم اما یکی دغدغه‌های موجود در شهرستان اسدآباد حضور کمرنگ بانوان در برنامه‌های ورزشی است.وی با بیان این‌که در تابستان و اوقات فراغت استقبال از ورزش‌های توپی از سوی بانوان مطلوب است، اظهار می‌کند : اما هنگامی که زمان اوقات فراغت به اتمام می‌رسد استقبال‌ها نیز کم می‌شود و تنها رده‌های پایه کار می‌کنند.

 

1700 ورزشکار سازمان یافته

صمدپناهی با اشاره به این‌که تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در 8 ماه امسال یک هزار و 700 نفر هستند، می‌افزاید: امسال 100 نفر افزایش در بخش بانوان داشتیم و تعداد ورزشکاران سازمان یافته خانم به 400 نفر رسید. این آمار همچنان کم است و نیاز به فرهنگسازی بیشتری در این حوزه داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد با بیان این‌که ۷۶مربی و ۶۳ داور در شهرستان اسدآباد فعالیت دارند،می‌گوید: در بخش آقایان ۵۶ مربی و ۵۳ داور و در بخش بانوان ۲۰ مربی و ۱۰ داور به فعالیت‌های ورزشی، آموزش ورزشکاران و قضاوت مسابقات می‌پردازند.

وی همچنین از کسب ۱۸۱ مدال بین‌المللی، کشوری و استانی از سوی ورزشکاران این شهرستان در سال ۹۴ خبر می‌دهد و اظهار می‌کند : ۳ مدال بین‌المللی، ۲۰ مقام کشوری و ۱۲۰ عنوان استانی محصول تلاش ورزشکاران مرد اسدآباد و یک مدال کشوری و ۳۷ مقام استانی حاصل کار بانوان ورزشکار این شهرستان در سال گذشته بوده است.

نویسنده: مهری درویش قنبر