هزینه انتقال هوایی بیماران از شهرستان‌های استان به همدان رایگان است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هزینه انتقال هوایی هر بیمار از شهرستان های استان به همدان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است که رایگان می‌باشد.

به گزارش فردای همدان، محمدرضا شکوهی با بیان اینکه در یکسال گذشته 10 درصد افراد معادل ۲۸ هزار نفر به‌ قصد مزاحمت به مرکز اورژانس تماس گرفتند، اظهار داشت: متأسفانه تقریباً روزانه ۷۰ نفر به‌قصد مزاحمت به این مرکز تماس می‌گیرند که هر یک تماس می‌تواند جان انسان دیگری را به خطر بیندازد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در یک سال گذشته بیش ۲۸۰ هزار تماس به مرکز اورژانس استان همدان به ثبت رسیده است، که از این تعداد ۷۰ هزار نفر به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

وی بیان کرد: در استان همدان بیش از ۷۴ پایگاه اورژانس شهری، روستایی و جاده‌ای وجود دارد که در یک سال گذشته ۴ پایگاه موتوری و ۵ پایگاه شهری و جاده‌ای سرکان، حسین‌آباد ملایر، قزل آباد فامنین به مجموعه پایگاه‌های استان اضافه شده است.

شکوهی در ادامه گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و تصادفات جاده‌ای بیشترین علت تماس به اورژانس پیش اورژانسی است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان خاطرنشان کرد: به طور متوسط ماهانه ۱۰ بیمار از شهرستان‌ها به مرکز استان همدان از طریق اورژانس هوایی منتقل می‌شوند که هزینه انتقال هر بیمار از شهرستان به مرکز استان با بالگرد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است که این هزینه برای بیماران کاملاً رایگان است و توسط دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس پرداخت می‌شود.