عملکرد مطلوب راهداری همدان در مرحله پیشگیری از حوادث و سوانح جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کار پیشگیری از حوادث و سوانح جاده ای را بر عهده دارند، گفت: به عنوان مثال بروفروبی جاده ها، نوعی مقابله و پیشگیری از حوادث است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، علی سنجربیگی در همایش هفتم اردیبهشت ماه ” روز ایمنی حمل و نقل”، با بیان اینکه به عنوان یک امدادگر از راهداران تشکر و قدردانی می نمایم، اظهار داشت: از دیدگاه مدیریت بحران در حوادث و سوانح جاده ای، مدیریت بحران به چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تقسیم می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کار پیشگیری از حوادث و سوانح جاده ای را بر عهده دارند، افزود: به عنوان مثال بروفروبی جاده ها، نوعی مقابله و پیشگیری از حوادث است.

وی بیان کرد: در حوادثی مثل زلزله و سیل با رعایت آیین نامه ها و پرهیز از ساخت و ساز در حریم ها میتوانیم از حوادث جلوگیری کنیم و با پیشگیری مناسب، شاهد آسیب های مخرب و زیان بار نیستیم.

راهداران تلاش مضاعفی در گرما و سرما دارند

رئیس بیمه ایران نیز در ادامه این همایش طی سخنانی، با بیان اینکه واقعیت این است برای خدمت رسانی به مردم هر حوزه ای خدمتی ارائه می دهد اما گاهی فراموش میکنیم که ما یک تیم هستیم و اگر یکی درست انجام وظیفه نکند، می بازیم، گفت: راهداران تلاش مضاعفی در گرما و سرما دارند.

محمدرضا دهقانی با طرح این سوال که چرا آمار کشته شدگان ما نگران کننده است؟، عنوان کرد: شاه کلید جواب این سوال این است که قوانینی که وضع می شود، حمایت گرایانه است و در برخورد با رانندگان خیلی مماشات و سطحی برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم انضباط اجتماعی شکل بگیرد، باید قوانین ما سختگیرانه باشد، اظهار داشت: ما بابت هر پراید باید ۶۰ تا ۷۰ میلیون بیمه شخص ثالث و برای یک ماشین خارجی یک میلیون، بگیریم.

دهقانی با بیان اینکه تاکنون تصادف منجر به فوت در داخل خودروی خارجی مشاهده نکردم، افزود: به نظرم در خصوص قوانین، مشکل داریم و طوری باید اصلاح شود تا مردم همدان رعایت کنند.

رئیس بیمه ایران با بیان اینکه یک قسمت را می توان با آموزش حل کرد، اما برخی افراد آموزش پذیر نیستند، گفت: امیدوارم روزی به این کیفیت فرهنگی برسیم که کشته شدگان جاده ای و سوانح ما کمتر شوند.

برگزاری 6 جلسه ایمنی، حمل و نقل و ترافیک در کمتر از 40 روز

مديرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافيک استانداری همدان نیز در ادامه این مراسم، عنوان کرد: حدود ۴۰ روز از سال نگذشته و ۶ جلسه در بحث ایمنی و حمل و نقل و ترافیک داشتیم و این نشان از همت و دقت استاندار همدان دارد.

ایوب اسداللهی با اشاره به اینکه در خصوص تصادفات، حداقل ۳ خانواده در هر تصادف متلاشی می شود، ادامه داد: بدون هبچ اغماضی با دستگاه ها پیش می رویم و باید برای شخص مسئول هر دستگاه سهم تقصیر بگذاریم.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث ترافیک وارد شدیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر ۳۲ دستگاه، مابقی دستگاه ها هم باید پای کار بیایند.